جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جلسه توجیهی

حوزه/ جلسه توجیهی طلاب جدیدالورود مدرسه علمیه طیّبات، در آمفی‌تئاتر طبقه همکف ساختمان شهید بهشتی (ره) جامعه الزهرا(س) برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، در این جلسه که تمامی طلاب جدیدالورود سال تحصیلی ۹۸-۹۷ مدرسه علمیه طیّبات اعم از پذیرفته‌شدگان، بازپذیری و انتقال از حوزه شهرستان حضور داشتند، سرکار خانم رهبرپور مدیر مدرسه علمیه طیّبات به ایراد سخن پرداخت.

مدیر مدرسه علمیه طیّبات ضمن خوشامدگویی به طلاب، ورود  به عالم طلبگی را بالاترین افتخار شمرده و تلاش و کوشش، تقوای الهی و اخلاص در عمل را از مهمترین عوامل موفقیت در این مسیر عنوان کرد.

وی با اشاره به کلام حضرت امیرالمومنین علی علیه‌السلام در نهج‌البلاغه که می‌فرمایند: «إِضَاعَةُ الْفُرْصَةِ غُصَّةٌ: از دست دادن فرصت، مایه اندوه و غم است»، طلاب را به استفاده حداکثری از فرصت‌های موجود سفارش کرد و افزود: طلاب باید با اراده، همت، تلاش و پشتکار از فرصت‌ها و سرمایه‌های علمی، پژوهشی، اخلاقی، فرهنگی و تبلیغی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام استفاده کنند.

رهبرپور با تصریح بر اینکه طلاب با برنامه‌ریزی صحیح، پله‌های ترقی را در ابعاد مختلف طی کنند، گفت: انتظار ما از تک تک شما بانوان طلبه این است که بعد از طی مراحل تحصیلی خود، حداقل یک مدرس عالم، محقق زبردست و یا مبلغ توانا و تاثیر گذار باشید.

وی در ادامه به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به طلاب جوان اشاره کرد که فرمودند: «مردم سه گمان به شما دارند که اگر اشتباه کنید، تیرتان به خطا خواهد رفت و بهتر است به دنبال سایر کارهای شرافتمندانه بروید تا عاقبت بخیر شوید».

مدیر مدرسه طیّبات ضمن توضیح پیرامون کلام رهبر معظم انقلاب و تأکید بر کسب ابعاد سه‌گانه و رعایت آنها به ویژه در بعد اخلاق و زی طلبگی، افزود: مضمون کلام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای این است که مردم به طلاب در بعد علمی، اخلاقی ودینی حسن ظنّ دارند؛ لذا طلاب باید به گونه‌ای عمل کنند که حسن ظنِّ آن ها به سوء ظنّ تبدیل نشود.

رهبرپور در ادامه با استناد به کلام رهبری، تبلیغ دین را مهمترین وظیفه‌ی حوزه برشمرد و از طلاب خواست تا با سرمایه‌گذاری لازم در جهت تبلیغ دین در زمینه معارف، احکام و اخلاق قدم بردارند.

وی در پایان، طلاب را به رعایت آیین‌نامه و ضوابط آموزشی تربیتی و دستورالعمل عفاف و حجاب سفارش کرد.

در ادامه، سرکار خانم عباسی مسئول آموزشی پژوهشی مدرسه ضمن خیر مقدم به طلاب، از همراهی طلاب با مدرسه در شروع سال تحصیلی جدید تشکرکرد.

وی افزود: اگر قبول داشته باشیم که هیچ چیز، تصادفی و اتفاقی نیست و همه چیز از روی حساب و کتاب آفریده شده پس حضور من به عنوان خدمتگزار و شما به عنوان طلبه بدون دلیل نیست و باید قدر این لحظات شیرین تحصیل را بدانید.

مسئول آموزشی پژوهشی مدرسه علمیه طیبات به توضیح  مطالب آموزشی و نحوه‌ی ورود طلاب به سایت جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و سامانه دانش پژوهان، روند پرداخت هزینه سرویس، انجام امور آموزشی، ثبت نام بیمه و ... پرداخت .

 وی به عنوان کلام آخر، به جهت تعامل بهتر در محیط آموزشی رعایت قوانین آموزشی را تأکید کرد.

در پایان سرکارخانم اورعی مسئول امور تربیتی فرهنگی مدرسه علمیه بینات،  به معرفی بخش تربیتی فرهنگی مدرسه پرداخته و با استناد به فرمایشات رهبر معظم انقلاب گفت: آموزش بدون تربیت راه به جایی نخواهد برد وآموزش، بدون توجه به تربیت، همان بلایی را برسرجامعه ما خواهد آورد که برسر جوامع غربی آورده است.

وی اظهار داشت: استعمارگران و دشمنان اسلام تلاش می کنند سرچشمه های کشور ما را که همان تربیت دینی و اسلامی است خشک کنند، لذا توجه به بعد تربیتی در کنار تحصیل علم، بسیار ضروری به نظر می رسد وآموزش وتربیت بسان دو بالی هستند که باهم،  طالب علم وتقوا را به سرمنزل مقصود می رسانند.

اورعی در ادامه با استناد به حدیث عنوان بصری از امام صادق علیه‌السلام افزود: کسب علم به آموختن نیست بلکه علم نوری است که خداوند در دل هر کس بخواهد قرار می دهد تا او را هدایت کند و مقدمه کسب علم، طلب حقیقت بندگی در نفس خودمان است و حقیقت بندگی در سه چیز است: اول اینکه بنده درآنچه خداوند به او سپرده، مالکیتی نبیند و تمامی دارایی خود را از خدا بداند، دراینصورت انفاق کردن برایش آسان می شود.

وی اضافه کرد: بنده باید تدبیر امورش را به خداوند تفویض کند، در اینصورت سختی‌ها برایش آسان می شود؛ همچنین اگر بنده خود را مشغول به اوامر و نواهی الهی کند، دیگر فرصتی برایش نمی‌ماند که به عیوب مردم بپردازد بنابراین عبد واقعی بودن، اولین درجه تقوا است.

جلسه توجیهی  آموزشی- تربیتی طلاب جدیدالورود مدرسه علمیه طیّات با معارفه‌ی کادرآموزشی -تربیتی  مدرسه وذکر صلوات برمحمد وآل محمد (ص)خاتمه یافت.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha