جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مازن بن طاهر الشریف مدیر کل پژوهش های راهبردی تونس

حوزه/ مازن بن طاهر الشریف، بر ضرورت پایبندی به رساله حقوق امام سجاد(ع) تاکید کرد و آن را برنامه و پروژه ای متمدن دانست که منجر به پیشرفت بشریت می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مازن بن طاهر الشریف مدیر کل مرکز پژوهش های راهبردی تونس که در جشنواره "تراتیل سجادیه" کربلا حضور یافته، بر ضرورت پایبندی به رساله حقوق امام سجاد(ع) تاکید کرد و آن را برنامه و پروژه‌ای تمدن ساز دانست که منجر به پیشرفت بشریت می شود.

الشریف گفت: رساله حقوق امام سجاد(ع) یک برنامه تمدنی عمیق است که دارای بعد فلسفی است، لذا علما، متفکران، نویسندگان و اصلاحگران باید به شرح و بررسی اصولی که امام سجاد(ع) پایه ریزی کرده بپردازند.

وی افزود: رساله حقوق بیانگر یک سری قوانین الهی و ربّانی است که به زبان بشریت بیان و توصیف شده؛ چراکه امام سجاد(ع) از روی هوا و هوس سخن نگفته، بلکه سخنان ایشان از قرآن کریم سرچشمه گرفته است.

این پژوهشگر تونسی با بیان اینکه مطالعه و بررسی رساله حقوق با تمام جزئیات و زیر شاخه هایش و توجه به آن، واجب و لازم است، اشاره کرد: آنچه امت تا حد زیادی از آن محروم شده، در واقع علوم اهل بیت(علیهم السلام) است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha