جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 464434
۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵
خبر کوتاه

حوزه/اعزام ۶۲۰۰ زائر از خراسان جنوبی به عتبات عالیات، برپایی ۳۵ موکب در عراق و کسب رتبه سوم از سوی قرآن آموز خراسان جنوبی در مسابقات سراسری قرآن عناوین برخی از اخبار کوتاه این استان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال شش هزار و 228 نفر از استان عازم سفر عتبات عالیات شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود 500 نفر کاهش دارد.

«ابوالفضل نوفرستی» افزود : از زائران امسال عتبات عالیات در استان چهار هزار و981 نفر در قالب 128 کاروان و هزار و 228 نفر با 32 کاروان هوایی عازم عراق شدند.

خراسان جنوبی 35 موکب در عراق برپا می کند

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی از برپایی 35 موکب برای خدمات رسانی به زائران عتبات عالیات در پیاده روی اربعین حسینی خبر داد و گفت: این موکب ها تامین خدمات و نظافت، بهداشت و درمان، تغذیه و اسکان و همچنین نانوایی را به عهده دارند و به این منظور 700 نیروی انسانی از استان عازم عتبات عالیات می شوند.

«موسی جوینده» با اشاره به برنامه ریزی برای خدمات رسانی به20 هزار نفر، افزود: نیروهای خدماتی از 27 مهر ماه تا دو روز بعد از اربعین در عراق مستقر خواهند بود و سایت استان در کاظمین است.

وی امکانات مورد نیاز برای هر زائر را حدود 40 هزار تومان بیان و اضافه کرد: پنکه، کولر، پتو، زیرانداز و ملزومات غذایی و سه وعده پذیرایی از نیازها برای ارائه به زائران است.

کسب رتبه سوم از سوی قرآن آموز خراسان جنوبی در مسابقات سراسری قرآن

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه گفت: مصطفی فریدونی در رشته حفظ موضوعی و معارف قرآن، مقام سوم را در چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف کشور به دست آورد.

حجت الاسلام «عباسی» افزود: چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از ۱۰ مهر ماه در اراک آغاز شد و تا ۲۳ مهر ادامه دارد که از خراسان جنوبی هفت نفر از خواهران و هشت نفر از برادران در این دوره از مسابقات شرکت کردند.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha