چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله سعیدی در حرم رضوی

حوزه/ اگر مسئولی عامل به فرایض دین باشد، به وظیفه دینی خود عمل می کند، دنبال رشوه، خیانت، فتنه وسایر موارد نخواهد رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امشب در همایش «برترین امت» که به همت ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر استان قم درسالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزارشد، گفت: خدای متعال در قرآن به چهار عمل مردم را سفارش و امر کردند که یکی از آن اقامه نماز است. نماز آن قدر مهم است که حضرت امام حسین(ع) آن را در کربلا به جماعت اقامه کردند و برای این اقامه نماز هم شهید دادند.

امام جمعه قم افزود: دستور دوم قرآن ادای زکات است. دادن زکات نوعی یادآوری از محرومان است. در کنار این دو مسئله، به ادای دو فریضه واجب امر به معروف و نهی ازمنکر سفارش شده، این دو فریضه در فضای حکومتی و امت انجام می شود.

تولیت حرم حضرت فاطمه معصومه(س) عنوان کرد: منظور از امر به معروف در فضای امت همان تذکر لسانی است. اگر مردم می بینند در جایی فساد است، لازم است تذکر لسانی بدهند.

امام جمعه قم اظهار داشت: گاهی وقت ها خود امر ونهی مصداقی پیدا می کند که خیلی مهم است. قرآن می فرماید« اگر امکانات ایجاد شد این چهار فریضه را انجام دهید». حالا اگر بعضی دستگاه ها حکومتی نسبت به این دو فریضه کم توجه هستند، یکی از مصادیق امر ونهی همین امر  و نهی تذکر دادن به مسئولان است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: کسانی که در کشور  مسئولیتی برعهده دارند و نسبت به این دو فریضه بی توجه و کم توجه هستند، اینجا مردم وظیفه دارند به این مسئولین تذکر دهند.

امام جمعه قم بابیان اینکه یکی ازمسائلی که لازم به مسئولین بخش های مختلف توجه و قبل از قبول مسئولیت آموزش داده شود، توجه به اجرای امربه معروف و نهی ازمنکر است گفت: امر به معروف ونهی از منکر از رسالت های مهم مسئولین است. اگر بی توجهی کردند، لازم است به دلیل بی توجهی به آنها تذکر داده شود.

تولیت حرم حضرت فاطمه معصومه(س) بابیان اینکه اگر مسئولی عامل به این فرایض باشد، به وظیفه دینی خود عمل می کند، دنبال رشوه، خیانت، فتنه وسایر موارد نحواهد رفت،گفت: کسی که این موارد فساد را انجام می دهد، معلوم است نسبت به دستورات دین اقامه نماز، زکات و دو فریضه دیگر بی توجه بوده است. بنابراین همان طور که به جوان به دلیل فساد تذکر می دهیم، لازم است به مسئولین هم در عدم توجه به امر به معروف ونهی از منکر و انجام فسادهایی چون رشوه و سایر موارد توجه و تذکر داد و امر به معروف ونهی ازمنکر کرد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر اظهار داشت: به کسانی که کلان مسئولیت در دست آنها است، باید تذکر داد. اگر مسئولین نظام نسبت به دو فریضه اقدام کنند و عامل باشند، بسیاری از مشکلات جامعه حل می شود. اگر به مسئولین در انجام وظائفشان تذکر داده می شود این تذکر دادن آثاری به همراه خواهد داشت که یکی از آنها حفظ نظام است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به انتقاد از مسئولین در عدم اجرای رسالتها گفت: به مسئولین انتقاد کنیم، ولی در مسئولیت شان نگه شان داریم؛ اما بعضی مواقع انتقاد طوری است که شخص دوست ندارد این مسئولیتی که دارد ادامه دهد. بنابراین انتقادها به مسئولین منصفانه باشد.

313/40

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha