جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حجازی نقد  مدعی یمانی

حوزه/ احمد اسماعیل(حسن) و طرفداران محدودش در سال ۲۰۰۸ میلادی در بصره دست به آشوب زدند که تعدادی از آنان توسط نیروهای امنیتی عراق هلاک شده و برخی نیز دستگیر شده بودند که یک احتمال، آن است که وی در میان کشته شدگانی بوده که بر اثر انفجار، سوخته و شناسایی نشده بودند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام سید مهدی حجازی در دوره دو روزه «دانش افزایی اساتید علوم عقلی» مشهد با موضوع نقد مدعی یمانی، احمد الحسن البصری، تاکید کرد: اساتید دروس عقاید با وجود همه تلاشی که دارند می بایست با توجه به شرایط امروز، نسبت به تدریس آن اهتمام ویژه تری داشته باشند.

وی در ادامه به زندگینامه و چگونگی تحصیل و ادعای احمد الحسن البصری پرداخت و با بیان اینکه اسم واقعی وی احمد اسماعیل صالح است، ابراز کرد: هیچ یک از خانواده و بستگان و عشیره وی ادعای فرزندی و نسبت با امام زمان(عج) را نکرده اند.

این محقق یادآور شد: احمد اسماعیل(حسن) و طرفداران محدودش در سال 2008 میلادی در بصره دست به آشوب زدند که تعدادی از آنان توسط نیروهای امنیتی عراق هلاک شده و برخی نیز دستگیر شده بودند که یک احتمال، آن است که وی در میان کشته شدگانی بوده که بر اثر انفجار، سوخته و شناسایی نشده بودند.

وی افزود: بر اساس اعترافات مسئولان دستگير شده این فرقه، هزینه مالی آشوب یادشده و تروری که در آن سال در روز عاشورا توسط این گروهک ایجاد شد، از سوی بعضی افراد در امارات متحده عربی تامین شده بود.

این محقق و پژوهشگر در ادامه به معرفی عبدالله هاشم، از اعضای این فرقه که شبکه ای ماهواره ای را راه انداخته و او نیز امروز مدعی است، پرداخت و اظهار کرد: تنها موسسه، مدرسه علمیه و شبکه ماهواره ای شیعی که در مصر مجوز فعالیت دارد، متعلق به این فرد است.

وی با اشاره به تبلیغ چهره به چهره و فضای مجازی از سوی این فرقه، تصریح کرد: این گروهک رسما با وهابیت همکاری علمی دارد و از آنها در ترویج و تبلیغ خود کمک می گیرند؛ در واقع آنان خطرناک تر از وهابیت هستند.

حجت الاسلام حجازی به راه اندازی فرقه یمانی احمد اسماعیل توسط یکی از مسئولان سابق گروهک منافقین، در ایران اشاره و خاطر نشان کرد: این فرد بعد از یک سال از اعلام برائت از منافقین به این فرقه پیوست.

وی در ادامه با استفاده از آیات و روایات به نقد کتاب ها و ادعاهای احمد اسماعیل(حسن) پرداخت و در بخش پایانی سخنانش با اشاره به ادعای او که خود را نخستین فرد به عنوان یمانی موعود و مهدی می داند، ابراز کرد: این سخن وی نیز درست نیست، زیرا قبل از او افراد دیگری این ادعا را داشته اند و سخنان آنان هم مشابه حرف های احمد الحسن البصری است.

حجت الاسلام حجازی در این نشست به پخش کلیپ هایی از فرقه مدعی یمانی پرداخت و به سؤالات حاضران پاسخ داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha