پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حضور مردم کشورهای اروپایی و آسیایی در راهپیمایی اربعین حسینی

​حوزه/ معاون پژوهش مدرسه سفیران هدایت ولیعصر (ع) بیجار گفت: اجتماع عظیم مسلمان و شیعیان در روز اربعین برای دشمنان از ده ها بمب اتم خطرناک تر و دلهره آورتر است. در این روز اتحاد و برادری جهان اسلام نماد عملی و عینی به خود می گیرد.

حجت الاسلام مهدی مبارک آبادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: چند صباحی به اربعین حسینی باقی نمانده است و تمام عاشقان اهل بیت علیهم السلام خود را بر چنین روزی آماده و مهیا می کنند.

معاون پژوهش مدرسه سفیران هدایت ولیعصر(ع) بیجار ادامه داد: چند سالی است که خیل عظیمی از عاشقان اهل بیت علیهم السلام در اربعین حسینی خود را به کربلای معلا می رسانند و ارادت خویش را به امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل العباس و.... اعلام می دارند.

این کارشناس دینی  با اشاره به این که اجتماع اربعین حسینی، بزرگ ترین اجتماع مسلمین در جهان است، گفت: اجتماع عظیم اربعین در کربلا پیام های بسیاری برای دشمنان و تفرقه افکنان در جهان اسلام دارد. این اجتماع نشان می دهد که محبان دین رسول خدا و اهل بیت علیهم السلام همچنان پرشور و با انرژی آماده حمایت از حریم ولایت و امامت هستند.

حجت الاسلام مبارک آبادی در ادامه با اشاره به اینکه شبکه های ماهواره ای و اجتماعی معاندان به صورت هماهنگ از چند ماه قبل در حال تخریب این حرکت خودجوش مسلمانان هستند، اظهار کرد: اجتماع عظیم مسلمان و شیعیان در روز اربعین برای دشمنان از ده ها بمب اتم خطرناک تر و دلهره آورتر است. در این روز اتحاد و برادری جهان اسلام نماد عملی و عینی به خود می گیرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید برای هرچه باشکوه برگزار کردن اربعین حسینی امسال، تمهیدات لازم را بیندیشم، گفت: جمعیت میلیونی عاشقان اهل بیت علیهم السلام و اباعبدالله حسین (ع) هر ساله از سراسر جهان به سمت دشت کربلا و حرمین شریفین سرازیر می شوند، لذا مدیریت و اسکان این جمعیت عظیم نیازمند مدیریت جهادی و کارآمد است.

معاون پژوهش مدرسه سفیران هدایت ولیعصر(ع) بیجار با اشاره به اینکه زوار غیر ایرانی از پذیرایی و خدمات مردم ایران به آنها در راهپیمایی اربعین کمال رضایت داشته و دارند، افزود: در این حرکت عظیم دینی در جهان اسلام، باید برخی موارد را مورد نظر بگیریم تا زوار، زیارتی معنوی و باشکوه داشته باشند.

حجت الاسلام مبارک آبادی اربعین حسینی را تجدید بیعتی دوباره با امام حسین(ع) دانست و افزود: در اربعین حسینی میلیون ها مسلمان و حتی غیرمسلمان به خدمت امام حسین(علیه الاسلام) در کربلا می رسند و ارادت خود را به این آزاده مرد تاریخ اعلام می کنند.

وی در ادامه سخنان خود با اذعان به اینکه برخی از افراد و گروه ها در داخل و خارج کشور به دنبال کم رنگ کردن مراسم عظیم اربعین هستند، گفت: بی شک تجمع میلیونی مسلمانان و عاشقان و دلباختگان امام حسین(ع) و یارانش زمینه ساز وحدت در جهان اسلام می شود و همین امر موجب نگرانی و یاس دشمنان وحدت جهان مسلمین می گردد، لذا باید مراسم اربعین حسینی امسال از هر سال دیگری پرشکوه تر و منظم تر باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha