سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
جشنواره فیلم «مسجدی ها» در شهر کانادایی برگزار می شود

حوزه/ جشنواره فیلم «مسجدی ها» که هدف آن ارتقاء تولید و ساخت فیلم در حوزه اسلامی و مبارزه با سیاست های اسلام هراسی است، هفته آینده در تالار هنری شهر ادمونتون کانادا برگزار می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مسلمانان کانادایی درشهر ادمونتون، جشنواره فیلم «مسجدی ها» را برگزار می کنند، هدف از این جشنواره فیلم ارتقاء تولید و ساخت فیلم و سریال در حوزه اسلامی و مبارزه با سوءبرداشت ها علیه جامعه اسلامی اعلام شده است.

جشنواره فیلم «مسجدی ها» قرار است، شنبه هفته آینده 13 اکتبر 2018 در ساعت 6 بعد از ظهر در تالار هنری فرانسیس وینزپار در شهر ادمونتون برگزار شود. با افزایش بی اندازه اسلام هراسی در سیاست مدرن غرب، هدف از برپایی این جشنواره نمایش فیلم های اسلامی و نشان داده تجربه جدیدی از زندگی مسلمانان می باشد و به نمایش گذاشتن فیلم های ساخته شده توسط فیلم سازان مسلمان و جامعه اسلامی کانادا و بین الملل اعلام شده است.

به گفته حمدی عارفی، مدیرعامل بخش دریافت آثار، سبک و محتویات فیلم هایی که امسال به جشنواره فرستاده شده، نسبت به انتظاراتی که مسئولین جشنواره داشته اند، ازتنوع و کیفیت بسیار بالاتری برخوردار بوده اند.

عارفی در این باره گفت: در آغاز انتظار داشتیم فیلم ها فقط حاوی محتویات آموزنده باشند اما امروزه می بینیم که مردم در ساخت فیلم دیدگاه های خلاقانه تری به کار می برند.

وی افزود: ما هنگام دریافت آثار با فیلم هایی روبرو شدیم که بسیار کمدی یا دراماتیک بودند اما باز هم به مسئله زندگی و مشکلات مسلمانان در دنیای مدرن امروز به خوبی پرداخته بودند.

گفتنی است ایده راه اندازی این جشنواره  دانشجویان مسلمانی بودند که درسال 2006 شاهد ترسیم چهره مسلمانان در رسانه های جمعی به عنوان تروریست یا تندرو بودند. با تشویق جامعه اسلامی ادمونتون آن ها تصمیم گرفتند جشنواره فیلم مسجدی ها را برای فیلم های کوتاه با بودجه های کم آغاز کنند. هدف آن ها نشان دادن حقیقت زندگی مسلمانان به دنیا بود. به تدریج این جشنواره قدرت گرفت و هم اکنون دریکی از بزرگترین تالارهای نمایشی کانادا اجرا می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha