پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
معاون تهذیب حوزه علمیه گیلان

حوزه/ حجت الاسلام داود محسنی گفت: نگاه تربیتی و خود سازی، باید اساس و زیربنای تمامی اهداف و برنامه های حوزه حتی برنامه های آموزشی و علمی باشد.

حجت الاسلام داود محسنی معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه گیلان در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در گیلان، با اشاره به این که تزکیه نفس در تعالیم قرآنی مهم ترین هدف انبیاء و اولیای الهی محسوب شده، اظهار داشت: حوزه های علمیه نیز که داعیه تبلیغ و شناساندن دین را به جامعه دارند، باید به تربیت مداری و تهذیب نفس و خودسازی اهتمام ویژه ای داشته باشند.

معاون تهذیب حوزه علمیه گیلان با بیان این که نگاه تربیتی و خود سازی، باید اساس و زیربنای تمامی اهداف و برنامه های حوزه حتی برنامه های آموزشی و علمی باشد، تصریح کرد: البته شرایط و اقتضائات کنونی ما در حوزه برای انجام رسالت تهذیبی مان نسبت به گذشته دچار تغییراتی شده که با توجه به تفاوت ویژگی های محیطی و زمانی، ضروری و اجتناب نا پذیر است.

وی ادامه داد: در گذشته فرآیند نظام مندی در زمینه تهذیب و تربیت طلاب وجود نداشته و امر تربیت و خودسازی طلاب به واسطه هدایت و دغدغه مندی اساتید و مربیانی که نفس گرمی داشته اند، صورت می گرفت؛ اما بدیهی است که امروزه روش های سنتی مورد استفاده در گذشته برای پیشبرد اهداف تهذیبی ما کفایت نمی کند، چراکه از یک طرف شاهد گستردگی مدارس و افزایش تعداد طلاب هستیم و از سوی دیگر، آسیب ها و معضلات اخلاقی شایع در جامعه را می بینیم.

حجت الاسلام محسنی در ادامه گفت: رسالت اصلی حوزه ها در حال حاضر تربیت نسل جدیدی از طلاب انقلابی است تا مسیر تعالی و رشد نظام در طلیعه 40 سالگی خود همچنان مستدام و پر شتاب باشد. طبیعی است که طلبه تراز انقلاب اسلامی جز با تربیت و تهذیب و خودسازی به بلوغ و کارآمدی نخواهد رسید و ما معتقدیم معاونت تهذیب باید به عنوان پرچمدار تربیت چنین طلابی نقش اصلی را ایفا کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha