جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید ریاض حکیم

حوزه/رئیس دفتر آیت الله العظمی سید محمد سعید حکیم در قم گفت: یکی از مسائلی که می تواند باعث تحکیم وحدت شود، موضوع اربعین است. مردم عراق از مدتها قبل مقدمات حضور مردم و ملت مسلمان و دوست ایران اسلامی را برای حضور با شکوه تر در اربعین را آماده کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید ریاض حکیم از اساتید حوزه علمیه قم و رئیس دفتر آیت الله العظمی حکیم در قم، امشب در نهمین اجلاسیه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که با موضوع اربعین نماد وحدت و عزت اسلامی در سالن اجتماعات این جامعه در قم برگزار شد، برنقش و هم فکری علمای دو حوزه علمیه قم و نجف برای وحدت بیشتر و مبارزه با ظلم  تأکید کرد.

این استاد حوزه افزود: هر موقع علمای دو حوزه با هم بودند، توانستند بسیاری از مشکلات دنیای  را حل کنند و فتنه و پرورش تروریزم و تروریست به وسیله جبهه استکبار را از بین ببرند و نقشه های شوم آنها را برای اختلاف افکنی و جنایت  خنثی کنند.

وی عنوان کرد:  مرجعیت شیعه نقش اساسی  در ایجاد وحدت بین دنیا اسلام و مردم داشته و دارد و باید سعی کرد با تعامل علمای دو حوزه قم و نجف، باعث تحکیم وحدت در جامعه اسلامی شویم.

حجت الاسلام و المسلمین حکیم گفت: یکی از مسائلی که می تواند باعث تحکیم این وحدت شود، موضوع اربعین است. مردم عراق از مدتها قبل مقدمات حضور مردم و ملت مسلمان و دوست ایران اسلامی را برای حضور با شکوه تر در اربعین را آماده کرده است.

این استاد حوزه افزود: این حرکت مردم عراق برای حضور مردم مسلمان ایران اسلامی در روز اربعین، نشانه ای  از عظمت عاشورای حسینی، وحدت و استکبار ستیزی است.

وی عنوان کرد: اگر علمای دو  حوزه باهم تعامل،متحد، وحدت و هم فکری بیشتری داشته باشند، قطعا بسیاری از فتنه های دشمنان خنثی خواهد شد.

313/40

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha