شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام محمدی فر معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ حجت الاسلام محمدی فر از برگزاری کلاس های روخوانی و روانخوانی استانی در قالب طرح جامع تربیتی خبر داد و گفت: دوره حفظ تخصصی به مدت ۶۰ روز در ایام تابستان برای ۱۰ نفر از طلاب ممتاز استان برگزار شد.

حجت الاسلام محمدی فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با اشاره به آیه 9 سوره مبارکه اسراء«إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ وَيُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِينَ الَّذِينَ يَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا كَبِيرًا» قطعا اين قرآن به [آيينى] كه خود پايدارتر است راه مى ‏نمايد و به آن مؤمنانى كه كارهاى شايسته مى كنند مژده مى‏ دهد كه پاداشى بزرگ برايشان خواهد بود، گفت: پیامبراعظم(ص) دو میراث گرانبها (قرآن و عترت) را به برای نجات مردم از گمراهی به یادگار گذاشتند.

وی ادامه داد: رسول خدا(ص)، اهل بیت(ع) را به عنوان قرآن شناسان آگاه معرفی، تا پس از آن، مردم از آنها الهام گرفته و حجاب های ظلمانی را کنار بزنند

معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه با تمسک به جدیث امام صادق(ع) که می فرمایند: سزاوار است که مؤمن نمیرد، تا آن که قرآن را آموخته باشد، یا در حال و مسیر فراگرفتن قرآن باشد، اظهار کرد: درآستانه 40 سالگی انقلاب شاهد رویش های قرآنی جدید در حوزه های علمیه هستیم.

وی در ادامه از برنامه ریزی کوتاه مدت برای ترغیب و تشویق طلاب استان به شرکت در نهضت قرآنی خبر داد و گفت: در دوره جدید فعالیت های قرآنی، در مدارس علمیه محافل قرآن با حضور قاریان ممتاز استانی برگزار می شود که اولین محفل با حضور استاد عبدی در سنقر برگزار گردید.

معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اینکه یکی از برنامه های اساسی که در مدارس علمیه باید مورد توجه خاص قرار بگیرد فعالیت قرآنی است، افزود: امام صادق(ع) باید الگوی جامعه قرآنی و ولایی ما باشد.

وی در ادامه با ابراز خوشحالی از تاسیس حوزه علمیه قرآنی در کرمانشاه که با 14 نفر در حال تحصیل هستند، گفت: طلاب حافظ قرآن و تربیت یافتگان علوم آل محمد(ع) در مدرسه حافظین قرآن منشاء تغییر و تحول در حوزه علمیه کرمانشاه خواهند بود.

حجت الاسلام محمدی فر از برگزاری کلاس های روخوانی و روانخوانی استانی در قالب طرح جامع تربیتی خبر داد و گفت: دوره حفظ تخصصی به مدت 60 روز در ایام تابستان برای 10 نفر از طلاب ممتاز استان برگزار  شد.

وی در پایان گفت: آزمون سراسری قرآن، فردا جمعه در مدیریت حوزه استان با داوری استاد توحیدی برگزار می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha