شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ دیدار آیت الله اعرافی با خانواده مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حسن عرفان

حوزه/ آیت الله اعرافی گفت: مرحوم حجت الاسلام و المسلمین استاد عرفان،با فلسفه ادبیات آشنا بود؛ نیاز است تا آثار ایشان به شکل مجموعه آثار جمع آوری و منتشر گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه با حضور در منزل استاد مرحوم  حجت الاسلام والمسلمین حسن عرفان، ضمن ابراز تسلیت به مناسبت درگذشت این  استاد و خطیب فرهیخته، اظهار داشت: دوستی من و استاد عرفان به دوران ابتدای طلبگی بر می گردد.

وی با بیان این که استاد عرفان از مغز ریاضی برخودار بود، خاطرنشان کرد: مرحوم عرفان انسانی وارسته و اخلاق مدار بود؛ به گونه ای که به خاطر ادای دیون دیگران، منزل شخصی خویش را فروخت؛ استاد عرفان از روحیه والای انسانی و الهی برخودار بود.

آیت الله اعرافی، استاد عرفان را چهره الگو برای نسل امروزی طلاب دانست و یادآور شد: ما به عنوان دوستان ایشان، همواره به حال و هوای الهی این مجتهد والا مقام غبطه می خوردیم.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به این که استاد عرفان در میان هم دوره ای های ما از همه با استعدادتر بود، تصریح کرد: آن مرحوم با فلسفه ادبیات آشنا بود؛ نیاز است تا آثار ایشان به شکل مجموعه آثار جمع آوری و منتشر گردد.

وی روحیه قدسی و تقوایی استاد عرفان را مثال زدنی دانست و ابراز داشت: باید ضمن استحصال نوشته های موجود ایشان، آنها را به شکل مکتوب و مدون درآورد و شرح حال خوب و جذاب استاد عرفان را برای هدایت طلبه امروزی و نسل جوان کنونی، تبیین نمود.

آیت الله اعرافی در پایان خاطرنشان کرد: لازم است تا 100 قصه از مظاهر قدسی و تقوایی استاد عرفان در دوران نوجوانی، جوانی و دوران طلبگی جمع آوری شود.

گفتنی است؛ استاد عرفان قبل از فوت مطالبی را تحت عنوان «از کجا» جمع آوری نموده بود که در بردارنده راه های طی طریق علما و بزرگان بود.

طرح منبرهای استاد عرفان با موضوعات مختلف، با بیش از 20 دفتر و سرفصل، کتاب «نگار من»، در بردارنده مقالات پیرامون شخصیت رسول اکرم(صلی الله علیه و آله)، کتاب «خاطر و خاطره»، نثر ادبی استاد عرفان و نیز کتاب «من کی ام» از مهمترین عناوین نگارشی استاد عرفان بود که در فرایند تنظیم و چاپ قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha