جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ارائه خدمات موکب های عزاداری به عزاداران حسینی در کربلا

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه قزوین گفت: مقام معظم رهبری در بحث اربعین بر سه محور تکریم مردم عراق به عنوان میزبان، تقویت مرجعیت دینی در عراق و احترام به حاکمیت دولت عراق تاکید کرده اند که زائرین پیاده اربعین باید به این مسائل توجه جدی داشته باشند.

  به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد محبی در جمع طلاب مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین گفت: همایش پیاده روی اربعین نماد ارادت و عشق  به ساحت اهل بیت(ع) است که همراه و هم سو با امام زمانشان جهت ریشه کنی ظلم در حمایت از مظلوم برگزار می شود.

وی بیان کرد: اجتماع اربعین حسینی به لحاظ کمیت و تعداد نیز بسیار بی نظیر است؛ این اجتماع بزرگ یک کارگاه آموزشی برای چگونه زیستن است و پیام انسان دوستی و محبت به جوامع بشری می دهد.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین با اشاره به این که اربعین به محور تجمع و اتحاد ملت های مسلمان تبدیل شده، بیان کرد: پیاده روی اربعین بزرگ ترین اجتماعی است که با ‌ایمان، ‌اراده قلبی، عشق و علاقه مردم رقم می‌خورد و نماد دفاع از آزادی و آزادگی و صحنه زیبا و ارزشمند اخلاق، مهرورزی، ‌صلابت و قدرت مسلمانان است.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بحث اربعین بر سه محور تکریم مردم عراق به عنوان میزبان، تقویت مرجعیت دینی در عراق و احترام به حاکمیت دولت عراق تاکید کرده اند که زائرین پیاده اربعین باید به این مسائل توجه جدی داشته باشند.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین بیان کرد: خداوند متعال اراده کرده که با معارف عاشورا، معارف قرآنی را احیا و زنده کند و به همین دلیل اربعین امام حسین(ع) چهلم ویژه ای بشمار می آید.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha