جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 465359
۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹
جلسه خیر البریه گیلان

حوزه/ طرح «خیرالبریه» در راستای ایجاد پشتوانه فکری برای فعالیت های فرهنگی مبلغان در نقاط مختلف استان، به ویژه مناطق آسیب پذیر اجرایی می شود.

حجت الاسلام سیداسماعیل میرهاشمی، معاون تبلیغ حوزه علمیه گیلان در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در  این استان، با اشاره به برگزاری جلسه شورای سیاستگذاری اجرای طرح خیرالبریه در دفتر نماینده ولی فقیه در استان، گفت: این جلسه با حضور حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی، نماینده ولی فقیه استان برگزار گردید. همچنین حجت الاسلام حسین انصاری مدیر حوزه علمیه گیلان، حجت الاسلام تسخیر مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه قدس استان، حجت الاسلام سمیعی مسئول امور مساجد و جمعی از مسئولین فرهنگی استان از دیگر شرکت کنندگان در آن بودند.

در شروع جلسه حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی بر تجمیع فعالیت تمام دستگاه های فرهنگی گیلان تاکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در امور فرهنگی تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه استفاده از نیروهای فعال حوزه های علمیه و دانشگاه ها حایز اهمیت است، تصریح کرد: معارف اهل بیت(ع) به صورت کارشناسی باید از طریق صداوسیما تبیین و ترویج شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان، خواستار فعالیت های بیشتر عمرانی در مناطق آسیب پذیر استان شد و اظهار کرد: فقر استان های شمالی زیر سرسبزی آنها پنهان شده است.

رئیس شورای حوزه علمیه گیلان بر آموزش فرهنگ اهل بیت(ع) از مهدهای کودک تاکید کرد و متذکر شد: دوران کودکی و نوجوانی بهترین زمان فراگیری محسوب می شود.

 مدیر حوزه علمیه گیلان نیز در جلسه مذکور گفت: طرح «خیرالبریه» در راستای ایجاد پشتوانه فکری برای فعالیت های فرهنگی مبلغان در نقاط مختلف استان، به ویژه مناطق آسیب پذیر اجرایی می شود.

حجت الاسلام حسین انصاری به فعالیت نهادهای فرهنگی به صورت جزیره ای در گیلان اشاره کرد و افزود: نیاز است فعالیت دستگاه های فرهنگی به صورت هدفمند تجمیع شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha