جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام بهمنی

حوزه/ حجت‌الاسلام بهمنی مطرح کرد: این که دشمن می‌گوید برجام، انرژی هسته‌ای را به رسمیت شناخته است با استقلال ایران مخالف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام بهمنی عضو شورای علمی گروه تاریخ و اندیشه معاصر موسسه امام خمینی(ره) شب گذشته در گردهمایی «نه به بن‌بست FATF» در مسجد حضرت زینب(س) پردیسان قم بیان داشت: خوشبختانه امروز سطح تفکر مردم به‌قدری بالا رفته که جلسات علمی در مساجد و در جمع عمومی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: اقتصاد و مسائل نظامی کشور دو هدف اصلی دشمنان تحت عناوینی همچون FATF است.

عضو شورای علمی گروه تاریخ و اندیشه معاصر موسسه امام خمینی(ره) مطرح کرد: امام خمینی(ره) درباره با نظام سلطه این‌گونه فکر می‌کردند که ما در برابر سلطه می‌ایستیم یا پیروز می‌شویم یا به شهادت می‌رسیم و هر دو حالت آن ازنظر اسلام مقبول است.

وی اضافه کرد: در مشکلات امروزی رهبر معظم انقلاب تفکری فرا جهانی دارد و به نخبگان تذکر می‌دهد و سند چشم‌انداز 50 سال آینده را مطرح می‌کند.

حجت‌الاسلام بهمنی گفت: البته ما در یک پیچ تاریخی قرار داریم، امروز وضعیت جهان وضعیت مهمی است و دو تفکر مقابل هم یعنی اسلام و سلطه در حال تقابل هستند و ایران باید با برنامه‌ریزی در این پیچ تاریخی حاضر شود.

وی گفت: تعبیر آتش به اختیار در کلام رهبری نیز یک تذکر دیگر به همه مردم و مسئولان بود بدین معنا که امروز همچون زمان جنگ ارتباط با فرماندهی قطع‌شده ولی ما باید قله‌های پیشرفت را ببینیم و به‌سوی پیشرفت حرکت کنیم البته به تعبیر رهبر معظم انقلاب درست و تمیز باید این کار انجام شود.

عضو شورای علمی گروه تاریخ و اندیشه معاصر موسسه امام خمینی(ره) اظهار داشت: با مراجعه به متن تاریخ و وقایعی که در هند، سیستان و بلوچستان بزرگ که شامل پاکستان هم بود و موارد این‌گونه متوجه پروژه نفوذ می‌شویم.

وی افزود: دشمن در پروژه نفوذ در دو بخش سرمایه‌گذاری می‌کند نخست مسئله اقتصاد کشورها و دوم در بحث نظامی کشورها و ما شاهد این مسئله در تاریخ کشورهای جان سوم بوده‌ایم که همه مسئولان نظامی کشورها از غرب بودند.

حجت‌الاسلام بهمنی ابراز داشت: مدّرس درباره قرارداد 1919 می‌گوید مه این قرارداد با استقلال تمامیت ارضی ایران مخالف است و امروز نیز برجام و FATF این‌گونه است.

وی در ادامه مطرح کرد: خود این کلام که دشمن می‌گوید برجام انرژی هسته‌ای را به رسمیت شناخته است با استقلال ایران مخالف است.

وی در پایان گفت: FATF از ما اطلاعات محرمانه ایران را می‌خواهد و ما در تاریخ شاهد این مسئله بوده‌ایم که در تمامی برهه‌های حساس کشورها اطلاعات ایران در اختیار دشمنان قرار گرفت و هیچ کشوری در کنار ایران قرار نگرفت.

 اکبر ابدالی عضو انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی نیز  در گردهمایی «نه به بن‌بست FATF» در مسجد حضرت زینب(س) پردیسان قم بیان داشت: جزئی‌نگری در برجام و FATF در کنار فوایدی که دارد دارای آسیب بزرگی است، تا زمانی که ما بادید کلان به مسائل نگاه نکنیم ضربه خواهیم خورد.

وی با اشاره به‌ضرورت کلان نگری به‌نظام سلطه تصریح کرد: نظام سلطه بعد از جنگ جهانی دوم رویکرد جدید و پیچیده‌ای را با تأسیس سازمان‌هایی همچون سازمان بین‌الملل و بانک جهانی به دنبال گرفت؛ با قانون‌نویسی برای جهان همچون سند 2030 جهان سوم را تحت سیطره خود قرارداد.

عضو انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی بیان داشت: نظام سلطه دو هدف اصلی دارد، نخست خرید مواد اولیه از جهان سوم، دوم فروش محصولات خود در بازارهای جهانی که هدف اصلی‌اش باز به دست گرفتن بازار کشورهای جهان شوم است.

وی افزود: ما در سند 2030 فقط با مسئله آموزش‌ و پرورش آن مقابله کردیم و امروز بخش‌های این سند در حال اجراشدن است، ایران امروز با سوئد پیمان همکاری تحت عنوان توانمندسازی زنان را بسته است.

ابدالی گفت: FATF در راستای تحقق سند 2030 با سه هدف مبارزه با پول‌شویی، مبارزه با تروریست و منع استفاده از سلاح‌های کشتارجمعی که البته در ظاهر اهداف بشردوستانه و زیبایی است بنانهاده شده است.

وی ادامه داد: روزنامه فایننشال تایمز که یکی از روزنامه‌های مطرح و بسیار مهم در سیاست و اقتصاد بریتانیا به‌حساب می‌آید درباره مسئله اقتصاد مقاومتی در یادداشتی نوشته است که رهبر ایران برای اینکه تکیه ایران به جامعه جهانی کم شود و تولیدات داخلی گسترش یابد مسئله اقتصاد مقاومتی را مطرح می‌کند و در بخشی دیگر مطرح کرده که ایران اگر بخواهد تجارت جهانی داشته باشد باید اقتصاد مقاومتی را کنار بگذارد.

عضو انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: 20 سال است که خودروسازی ما با همکاری بیگانه هیچ پیشرفتی نداشته، ولی مسئله انرژی هسته و صنعت سیلو سازی ما با توان داخلی به پیشرفت رسیده است.

وی ادامه داد: تا 2 سال گذشته برجام و امروز FATF در بیان عده‌ای حلال مشکلات کشور است و این داستان ادامه دارد، زوال اینجا است که چرا مسئول اصلی FATF شخصی از وزارت خزانه‌داری آمریکا است؟؛ در FATF قرار نیست ما عضو باشیم و بلایی که در MPT بر سر کشور ایران آمد در FATF نیز تکرار خواهد شد.

ابدالی در پایان مطرح کرد: دشمن با FATF می‌خواهد کشور را به دو بخش تحریم شده و غیر تحریم شده تقسیم کند، یعنی هر مکانی که در تحقق اقتصاد مقاومتی دست دارد همچون دانشگاه شریف را تحریم می‌کند و هر جا که در این راستا فعالیت نداشت تحریم نیست.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha