جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
طلاب

حوزه/ کارگاه آموزشی با موضوع مهرورزی ویژه طلاب و خانواده‌ های روحانیون مدارس علمیه شهرستان سراب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، کارگاه آموزشی با موضوع مهرورزی ویژه طلاب و خانواده‌های روحانیون مدارس علمیه برادران المهدی(عج) و خواهران فاطمیه(س)، امروز در شهرستان سراب برگزار شد.

تفاوت‌های زن و مرد، احساس امنیت و نقش آن در زندگی از جمله موضوع‌ های این کارگاه آموزشی بود، این کارگاه به همت مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان ‌شرقی و با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه برگزار شد.

حجت الاسلام حمید محمودی دبیر شبکه فعالان ازدواج آذربایجان شرقی در این کارگاه آموزشی با اشاره به تفاوت های زن و مرد عنوان کرد: تفاوت‌ های میان زن و مرد منجر به زیبایی در زندگی می شود، زنان در برخورد با مسایل و مشکلات، به جزئیات، توجه بیشتری داشته و احساسی تر عمل می کنند، اما مردان در مقابله با مشکلات و مسایل، کلی نگری کرده و منطقی تر عمل می کنند.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از مشکلات زناشویی از عدم شناخت متقابل نشأت می گیرد، اظهار داشت: اگر آموزه های دینی و قرآنی در زندگی زوجین حاکم شود، بسیاری از مسائل به خودی خود حل خواهد شد.

این استاد حوزه و دانشگاه زنان و مردان را مکمل یکدیگر دانست و گفت: ویژگی مردان، کمبودهای زنان و ویژگی های زنان، کمبودهای مردان را تکمیل می کند براین اساس وقتی زن و مرد تفاوت های یکدیگر را بدانند و آنها را بپذیرند، ارتباط قوی و موثری بین آنان برقرار می شود.

دبیر شبکه فعالان ازدواج آذربایجان شرقی با مهم ارزیابی کردن خصوصیات فردی و اخلاقی در تعامل زناشویی ادامه داد: یکی از علت های اصلی ستیز و کشمکش های دائمی، عذاب آور و جان فرسا بین زن و شوهر، این است که مردان، زنان را با ویژگی های خودشان ارزیابی کرده و زنان، مردان را با مقیاس خودشان می سنجند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha