پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
اربعین حسینی

حوزه/ حجت الاسلام رحیمی گفت: افراد حاضر در راهپیمایی باید سعی کنند حال و هوای امام حسین(ع) را در تمام طول مسیر داشته باشند و از طرق مختلف خودشان را به امور عبادی مشغول کنند.

حجت الاسلام ابراهیم رحیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، زیارت اربعین را یکی از مهم ترین زیارت های شیعیان برشمرد و گفت: در منابع روایی و با وجود احادیث فراوان می توان به اهمیت و ویژگی بارز زیارت اربعین پی برد.

استاد حوزه علمیه استان همدان افزود: در سیره علمای دین هم زیارت اربعین وجود داشته  و بسیار به انجام و توجه به آن توصیه شده است.

حجت الاسلام رحیمی به آثار راهپیمایی اربعین اشاره کرد و گفت: یکی از آثار مهم این زیارت، حس زیبایی است که در دل های مومنان قرار دارد که و از همه نژاد ها و اقشار در این راهپیمایی عظیم به عشق امام حسین(ع) شرکت می کنند.

وی تصریح کرد: هدف از این راهپیمایی باید ترویج فرهنگ عاشورا و آشنا شدن جهانیان با امام حسین(ع) باشد که ان شاءالله با ظهورامام زمان(عج) به ندای حضرت لبیک بگوییم.

این استاد حوزه گفت: زائران باید نیت خود را خالص کنند و به عشق امام حسین(ع) و برای رضای خداوند پا در این راه بگذارند.

وی ادامه داد: در مسیر باید مراقب باشیم کار اشتباهی انجام ندهیم و اگر کسی نیاز به کمک داشت با جان و دل به کمک او برویم و هدف اصلی رضایت خداوند باشد و بدانیم که خدا ناظر بر همه اعمال ما است.

حجت الاسلام رحیمی در یادآور شد: افراد حاضر در راهپیمایی باید سعی کنند حال و هوای امام حسین(ع) را در تمام طول مسیر داشته باشند و از طرق مختلف خودشان را به امور عبادی مشغول کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha