سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 466613
۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
دبیر جامعه روحانیت شیراز

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین طاهری گفت: بیش از ۴۲ سال از تشکیل رسمی جامعه روحانیت شیراز می گذرد و آن را مرهون تلاش علمای فقید این شهر هستیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید محی الدین طاهری در جلسه جامعه روحانیت شیراز، پیاده روی اربعین حسینی را تجلی وحدت امت اسلامی دانست و اظهار داشت: اربعین حسینی به نوعی بیعت با آرمان های اسلام و تجلی مبارزه با وهابیت و استکبار است.

 وی با بیان اینکه به مناسبت اربعین حسینی برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی در اقصی نقاط استان برگزار می شود، افزود: این مراسم در شیراز و همه شهرستان های استان با مشارکت دستگاه های فرهنگی انجام خواهد شد که شاهد حضور چشمگیر مردم خواهیم بود.

تولیت آستان مقدس حضرت سید علاالدین حسین(ع) با اشاره به تاریخچه تأسیس جامعه روحانیت شیراز، خاطرنشان کرد: بیش از 42 سال از تشکیل رسمی این جامعه در شیراز می گذرد که آن را مرهون تلاش علمای فقید این شهر هستیم.

وی به دلایل تشکیل جامعه روحانیت شیراز اشاره کرد و ادامه داد: جامعه روحانیت در ارتباط با ترویج فرهنگ دینی، مذهبی و تصمیم گیری های سیاسی اثرگذار، تشکیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به اینکه علمای بزرگ بسیاری در تشکیل این جامعه روحانیت از جمله آیات محلاتی، علوی، طاهری و شهیددستغیب نقش داشته اند، ابراز کرد: اکنون نیز این تشکیلات منسجم تر و به روز تر در حال فعالیت است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha