پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 466759
۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
محمدرضا اسدزاده

اسدزاده نوشت: " ما" هیچ غرض و مرضی برای تخریب ساحت محترم هیچ فردی نداریم و تنها در شرایطی که جریان هایی در جهان عهد کرده اند در مقابل ایمان ملت ها به "علی ع" و "حسین ع" بایستند، "ما" وظیفه داریم آزادیخواهانه و اخلاقمدارانه در این مقابله جهانی ایستادگی کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در پی انتشار توئیت خانم مهناز افشار در فضای رسانه ای که گفته بود «حب الایران یجمعنا»، محمدرضا اسدزاده طی یادداشتی به انتقاد از این توئیت پرداخت که با عنوان «خانم مهناز افشار! «ما» برای بدفهمی شما از «عشق به ایران» و «عشق به حسین(ع)» متاسفیم» در حوزه نیوز منتشر شد.

اسدزاده در یادداشت دیگری و از زاویه ای جدید به موضوع پرداخت که عینا منتشر می شود:

خانم مهناز افشار در دوم مهر ماه در توییتی نوشته است: "حب الایران یجمعنا"

اینجانب با دیدن محتوای منتشر شده این توییت در فضای مجازی و نیز با مراجعه به بازتاب نظرات مخاطبان زیر توییت ایشان که همگی این برداشت را داشتند که قرائت متفاوتی از شعار اربعین است: در کمال احترام و ادب به این هنرمند سینما، یادداشتی را در نقد " حب الایران یجمعنا" نوشتم.

 

امروز دوست عزیزی از تهیه کنندگان سینما و از نزدیکان ایشان،  تماس گرفت و گفت که  رویکرد این توییت خانم افشار،  اساسا مخالفت با  " حب الحسین یجمعنا" نبوده و نیت ایشان نیز نگاه مقابله با راهپیمایی اربعین نیست.

اما فضای ساخته شده در رسانه ها علیه این توییت، از جنس حاشیه سازی و غرض ورزی علیه این هنرمند گرامی بوده است.

اینجاست که باید جوانمردانه بگوییم نامردی ست اگر توییتی به نیت دیگری در فضای اربعین، تفسیری خلاف معنای آن شود.

 

برای " ما" به عنوان معتقدان به "اسلام اخلاق محمدی" و "شیعه جوانمردی علوی" که در صدر این اسلام راستین، حفظ  کرامت انسان و تکریم اخلاقی هر انسانی با هر اندیشه ای، ضروری ست،

 

لازم دیدم به عنوان منتقد شعار " حب الایران یجمعنا" در شرایطی که پیام مسلمانان در جهان " حب الاحسین یجمعنا" ست، نکات زیر را در دفاع اخلاقی از این هنرمند گرامی یادآور شوم:

 

اول: " ما" به عنوان معتقدان اسلام و  اخلاق جوانمردی وظیفه داریم در مقابل هرگونه حاشیه سازی و طعنه و غرض ورزی علیه این هنرمند گرامی و همه هنرمندان بایستیم و از حیثیت اخلاقی هر فرد انسانی دفاع کنیم. پس "ما" از هرگونه تفسیر غرض ورزانه نسبت به شخصیت و ایمان و اعتقاد بانوی هنرمند خانم مهناز افشار مخالفیم و در فضای حمله های ناجوانمردانه رسانه ای وظیفه داریم از ایشان دفاع کنیم.  

 

دوم: " ما" هیچ غرض و مرضی برای تخریب ساحت محترم هیچ فردی نداریم و تنها در شرایطی که جریان هایی در جهان عهد کرده اند در مقابل ایمان ملت ها به "علی ع" و "حسین ع" بایستند، "ما" وظیفه داریم آزادیخواهانه و اخلاقمدارانه در این مقابله جهانی ایستادگی کنیم. 

 

سوم:  نیت خانم افشار محترم است و به نقل از تماس دوست نزدیک ایشان،  این هنرمند گرامی در ضمیر و زندگی اش، شخصا اهل آداب و اعتقاد عاشورایی و حسینی است.

پس "ما" وظیفه داریم، نیت متن توییت ایشان را که گفته اند در موضوع وقایع اهواز  نوشته شده، حمل بر صحت کنیم. 

اما معتقدیم تغییر یک شعار مورد اقبال عمومی با عنوان " حب الحسین یجمعنا" در توییت ایشان آن هم در این ایام محرم و صفر، حتی اگر به منظور و هدف دیگری بیان شده باشد، با شناخت رسانه ای، صلاح نیست و ایشان باید ملاحظات رسانه ای را مد نظر قرار می دادند.

 

چهارم: " ما": یعنی معتقدان به " حب الحسین یجمعنا"

به همه نخبگان مرجع اجتماعی می گوییم هرگونه ملی گرایی در مقابله با دین گرایی خلاف عقل و منطق و شرف ملت این سرزمین عزیز است.

بیایید به جای ادبیات مقابله و دم زدن به تفاوت ها به مفاهمه و گفت وگو بپردازیم و از همزیستی مسالمت آمیز ایران و اسلام سخن بگوییم.

 

ما عاشق ایرانیم و حافظ میراث کهن ملی و تاریخی مان.

دفاع از وطن ایرانی ما عین دفاع از آرمان های ایمانی ماست و اینها هیچ منافاتی با یکدیگر ندارند.  اما شک نکنید اگر جریان هایی بخواهند به نام  میراث ملی و ملی گرایی به جان میراث دینی و ایمانی "ما" بیافتند،  جامعه شناسی ایرانی به آنها ثابت خواهد کرد: " حب الحسین یجمعنا".

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نقوی IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
    0 0
    سلام، لطفا "مفهوم واقعی هنرمند" را تخریب نکنید ایشان به هنر پیشه بیش نیست به عنوان شغل نه بیشتر