پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اولین زائرین اربعین حسینی به کربلا رسیدند

حوزه/ استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی گفت: حضور میلیون ها انسان در اجتماع عظیم پیاده روی اربعین حسینی قدرت نرم و فرهنگی شیعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام عباس بابائیان، امروز در نشستی با فعالان فرهنگی شهرستان بابل با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی گفت: حضور میلیون ها انسان در اجتماع عظیم پیاده روی اربعین حسینی قدرت نرم و فرهنگی شیعه است.

وی با بیان این که امام زمان(ع) خود را به وسیله امام حسین(ع) به مردم جهان معرفی می کند، افزود: اربعین حسینی یکی از بهترین فرصت ها برای شناساندن امام حسین(ع) به جهانیان است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که شمشیر و اسلحه نماد اقتدار و قدرت شیعه نیست، بلکه این ابزار عامل دفاع و بازدارندگی است، خاطرنشان کرد: قدرت شیعه، زبان تبلیغ و نرم است.

وی با بیان این که کنگره حج حدود سه میلیون زائر به زیارت خانه خدا می روند، اما در اربعین حسینی شاهد حضور بیست میلیون انسان از اقصی نقاط جهان دراین اجتماع عظیم هستیم، تصریح کرد: امروز در سایه این قدرت نرم شیعی بسیاری از توطئه دشمنان خنثی شده است.

حجت الاسلام بابائیان با بیان این که مردم بدون هیچ درخواستی به صورت کاملاً خودجوش در این اجتماع میلیونی حضور پیدا می کنند، گفت: دشمن همه توان خود را به کار گرفته تا مانع از جهانی شدن این مراسم با عظمت شود و به همین دلیل این حضور میلیونی را سانسور می کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز ایران و عراق دو کشور مستقل سیاسی شیعی هستند، گفت: این دو کشور امروز مرکز ثقل هستند و در سایه وحدت و همدلی یکدیگر می توانند بر دشمن فائق آیند.

حجت الاسلام بابائیان همچنین به برخی مشکلات به وجود آمده برای زائران حسینی در مسیر اشاره کرد و با بیان این که انتظار از مسؤولان برگزار کننده این مراسم بزرگ بیشتر بود، افزود: نباید زائر ایرانی در مسیر راه با مشکلات مواجه شود بلکه باید با خیال راحت به این سفر معنوی خود بپردازد.

وی با تأکید براین که همه امکانات و ظرفیت ها باید برای پوشش این اجتماع عظیم به کار گرفته شود، بیان داشت: متأسفانه عدم هماهنگی های صورت گرفته در این خصوص موجب ایجاد زحمت برای زائران حسینی شده است.

حجت الاسلام بابائیان در پایان تاکید کرد: امروز نور حسینی همه دنیا را روشن کرده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha