جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ آیین بدرقه خادمان موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س)  در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا

حوزه/ مسئول غرفه خیاطی موکب آستان حضرت معصومه(س) گفت: در این غرفه ابزار و چرخ‌های خیاطی، ۶۰ کوله، ۶۰ شلوار، ۲۰۰ چادر زنانه، ۲۵۰ جوراب، ۳۰۰ قرقره نخ سوزن دستی، تعداد قابل توجهی سنجاق، کش، سگک تاج‌دار، دوک نخ، بند کیف و زیپ توسط خادمان افتخاری و خیرین تهیه شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، علی‌اصغر جعفری طی گفت‌وگویی اظهار کرد: مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی نزدیک به 1400 عمود دارد که موکب آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) در عمود 1080 و نزدیک به کربلای معلی مستقر است.

وی اضافه کرد: طولانی بودن مسیر پیاده‌روی موجب می‌شود که برخی از لباس‌های زائران پاره یا نیاز به تعمیر داشته باشد به همین علت موکب آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) برای رفع این نیاز زائران غرفه تعمیر و خیاطی لباس را ایجاد کرده است.

مسئول غرفه خیاطی موکب آستان مقدس کریمه اهل‌‍‌بیت(س) خاطرنشان کرد: از اذان صبح تا 24 بامداد هفت نفر از خادمان افتخاری آستان مقدس در این غرفه به صورت مستمر فعالیت دارند و شب‌ها نیز در کنار چرخ‌های خیاطی شخصی خود استراحت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه روزانه بیش از 100 نفر به غرفه خیاطی موکب آستان بانوی کرامت مراجعه می‌کنند، مطرح کرد: با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی جمعیت مراجعه‌کنندگان به این غرفه به 250 نفر نیز می‌رسد.

جعفری با بیان اینکه تاکنون برای دوخت و دوز لباس، شلوار، پیراهن و به ویژه کوله پشتی 3هزار مراجعه به این غرفه شده است، عنوان کرد: ابزار و چرخ‌های این غرفه، 60 کوله، 60 شلوار، 200 چادر زنانه، 250 جوراب، 300 قرقره نخ سوزن دستی، تعداد قابل توجهی سنجاق، کش، سگک تاج‌دار، دوک نخ، بند کیف و زیپ توسط خادمان افتخاری و خیرین تهیه شده است.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha