جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراسم عاشورای حسینی در حرم حضرت زینب(س)

حوزه/ حضرت زینب(س) در مجلس یزید، با تکیه بر قرآن، توانست، همه حادثه عاشورا را مدیریت کند و همه اهداف دشمن را خنثی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در شب اربعین حسینی که در منزل آیت الله محسن فقیهی از اعضای جامعه مدرسین حوزه در قم برگزار شد گفت: حادثه کربلا در ساعات محدودی اتفاق افتاد؛ اما بازگشت اسراء تا 40 روز طول کشید.

عضو هئیت علمی جامعه المصطفی العالمیه بابیان اینکه امام حسین(ع) دریک میدان ولی حضرت زینب(س) در میدان کوفه، شام و ... جنگید، افزود: اما بعد حادثه عاشورا ، اتفاقاتی پیش آمد که تنها حضرت زینب(س) توانست آن را مدیریت کند.

وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) بزرگ شخصیتی بود که توانست بحران و مشکلات بعد حادثه عاشورا را به خوبی مدیریت کند، اظهارداشت: در همه بحرانها مانند تبلیغ، نگه داری فرزندان امام حسین(ع)، قتلگاه، شام، تشنگی و گرسنگی اسراء و...، خدا را محور همه کارهایش قرار داده بود.

 این استاد حوزه علمیه قم بابیان اینکه دومین اصلی که در بحرانها در زندگی حضرت زینب(س) محور بود، قرآن بود، اظهار داشت: حضرت زینب(س) در مجلس یزید، با تکیه بر قرآن، توانست همه حادثه عاشورا مدیریت کند و همه اهداف دشمن را خنثی کند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: اصل سوم که در زندگی حضرت زینب(س) محور بود، هدف است. همه هدف این بزرگوار بعد حادثه عاشورا این بود بتواند زوایای حادثه عاشورا برای مردم تبیین کند و به همه مردم بگوید به چه دلایل حضرت ابی عبد الله(ع) قیام کرد.

عضو هئیت علمی جامعه المصطفی العالمیه بابیان اینکه اصل دیگر در زندگی آن بانوا، شجاعت است، اظهار داشت: این شجاعت را پدر بزرگوارشان به ارث برده بودند وبا استفاده ازهمین اصل، در کاخ، در جلوی آن همه میهمانان داخلی و خارجی یزید را بی آبرو می کند.

وی افزود: اصلی دیگر تسکین وآرامش است که در سراسر زندگی حضرت زینب(س) موج می زند. تاریخ بعد عاشورا نمونه زیادی از زندگی حضرت را نقل کرده است که ایشان درهمه بحرانها در آرامش بودند و به بچه های حضرت ابی عبد الله تسکین می داد.

 این استاد حوزه علمیه قم بابیان اینکه اصل دیگر در زندگی حضرت زینب(س) پیروی و ولایت مداری بود، اظهار داشت: این اصل مهمی بود که حضرت در زندگی خود تجلی دادند و با همین عنوان مهم به بالاترین جایگاه انسانی رسیدند چون در تمام لحظات لحظه ای از امامش نافرمانی نکرد، اعتراض نکرد، بلکه پیرو محض بود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی بابیان اینکه آخرین اصل در زندگی ایشان، عقلانیت بود، گفت: حضرت زینب(س) با عقلانیت بحران عاشورا را مدیریت کرد و توانست اهداف این حادثه را به بهترین شکل تبیین کند و قلب مردم را نسبت به این حادثه بیدار کند.

۳۱۳/۴۰

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha