پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام کازرونی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین کازرونی با بیان این که شهید مدرس فقیه، مجتهد و نماینده مجلس بود و بدون هیچ منتی خدمت می کرد، گفت: همه شما باید اینگونه متخلق به اخلاق الهی باشید و چنانچه یاری رساندید هرگز منت نگذارید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن کازرونی، عضو مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با بیان این که یکی از نکات در تعلیم و بعثت انبیا تغییر و تحول در اخلاق انسان هاست، گفت: عمده وظیفه ای که بر دوش انبیا قرار داده شد این بود که جامعه بشری را از نظر اخلاق و رفتار و عقیده به کمال برسانند.

وی با اشاره به روایت «إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ»، با بیان این که پیامبر گرامی اسلام(ص) مبعوث شد، تا شرافت های اخلاقی را بر امت تمام کند، تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) آمد تا اخلاق را به کرامت و سطوح عالی برساند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که پایبندی به اخلاق و تعلیم آن از جمله اهداف مهم رسالت پیامبران است، ابراز کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) این چنین دستور می دهد که متخلق به اخلاق الهی شوید و بدانید اخلاق الهی برتر از اخلاق انسانی بوده و صرفا داد و ستد اجتماعی نیست؛ بنابراین در جامعه اسلامی نیز باید سطح اخلاق فراتر از آنچه امروز هست بیاید.

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی با بیان این که خداوند به موسی این چنین وحی کرد که من به تو نعمات فراوانی دادم اما برای هیچیک منت نگذاشته ام، خاطر نشان کرد: خداوند متعال انسان ها را برخوردار و متنعم از نعمت های حیات، سلامتی و عقل قرار داده و به موسی دستور داد تو هم به دیگران لطف کن و گرهی از مشکلات آنان باز کن اما منت نگذار.

وی با بیان این که این نوع از رفتار بر مبنای اخلاق الهی است چراکه خداوند  به هیچ بشری منت نگذاشته و این همه نعمت داده و کنار سفره اش کافر و مسلمان نشسته اند، اظهار کرد: خداوند سفره عالم را برای خوبان تنها پهن نکرده و این سفره حتی برای ملحدین و معاندین نیز گسترده شده و منتی نیز در نعمت ها خداوند نگذاشته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن اشاره به خاطره ای، با بیان این که مرحوم شهید مدرس در هنگامی که نماینده تهران در مجلس بود، بصورت ناآشنا و غریبه در اطراف تهران به کشاورز های ضعیف خدمت می کرد و این نوع رفتار باید برای همه ما الگو باشد، بیان کرد: یکی از شاگردان می گوید یکی از کشاورزان اینطور می گفت که سیدی روزهای آخر هفته به کشاورزان کمک کرده و ضمن حفر چاه، به زراعت افراد محروم کمک می کند تا زراعت آنان رونق بیش تری داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی با بیان این که  شهید مدرس فقیه، مجتهد و نماینده مجلس بود و بدون هیچ منتی خدمت می کرد، اظهار کرد: همه شما باید اینگونه متخلق به اخلاق الهی باشید و چنانچه یاری رساندید هرگز منت نگذارید.

وی با بیان این که التماس به خدا و درخواست از حضرت حق عزت است، گفت: اینکه انسان به پیشگاه خداوند برود عزت است؛ چرا که اگر درخواست او از پروردگار برآورده شود، مایه نعمت و اگر برآورده نشود، موجب حکمت است؛ اما به طور کلی خود این درخواست از پیشگاه حضرت حق مایه عزت است در صورتی که درخواست از مردم مایه ذلت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که پیشگاه خداوند متعال رفتن انسان را عزیز می کند، خاطر نشان کرد: بنابراین همواره در درگاه خداوند درخواست کنید و آنچه را می خواهید جز از نزد او طلب نکنید؛ چراکه در این صورت گرفتار خفت و خواری می شوید.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha