پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حجت الاسلام صادقی با بیان این که در حال حاضر ۲۰۰ مبلغ در قالب طرح هجرت در مناطق روستایی استان مشغول فعالیت فرهنگی و تبلیغی هستند، گفت: با توجه به گستردگی مناطق روستایی استان این تعداد مبلّغ به هیچ عنوان پاسخگوی نیاز این مناطق نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب مدارس علمیه ساری با اشاره وجود کمبودهای موجود در عرصه تبلیغی، طلاب را بهترین ظرفیت برای پر کردن خلأهای موجود عنوان کرد و افزود: متأسفانه به دلیل گستردگی فضای تبلیغی موجود در استان و کمبود امکانات پوشش دادن همه این فضاها امکان پذیر نیست.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که طلاب مدارس علمیه بهترین ظرفیت برای برنامه های تبلیغی در استان هستند، خاطرنشان کرد: بهره گیری از توان و ظرفیت تبلیغی طلاب جوان و علاقه مند در این عرصه از جمله اولویت های معاونت تبلیغ استان است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که شرایط جغرافیایی مازندران انجام فعالیت های تبلیغی را مشکل کرده، تصریح کرد: متأسفانه به دلیل شرایط آب و هوایی، این استان در طول سال با یک جمعیت بیست میلیونی مواجه است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه به واسطه حضور مسافران و گردشگران، شاهد ورود خرده فرهنگ هایی در مناطق مختلف این استان هستیم، خاطرنشان کرد: به همین دلیل با دامنه فعالیت های تبلیغی ما بیشتر شود.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به در حال تحصیل بودن بیش از دو هزار 500 طلبه در مدارس علمیه استان از هر یک از طلاب به عنوان یک ظرفیت و پتانسیل بسیار بالا به منظور گسترش فرهنگ دینی و مقابله با خرده فرهنگ ها یاد کرد و گفت: در قالب طرحی پس از آموزش های لازم از ظرفیت طلاب در برنامه های تبلیغی استان استفاده خواهیم کرد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که در حال 200 مبلغ در قالب طرح هجرت در مناطق روستایی استان مشغول فعالیت فرهنگی و تبلیغی هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی مناطق روستایی استان این تعداد مبلغ به هیچ عنوان پاسخگوی نیاز این مناطق نیست.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه بخش مهمی از طلاب فرهیخته استان برای ادامه تحصیل به قم و سایر شهرهای کشور مهاجرت کردند، تصریح کرد: در صورت بازگشت این طلاب به استان بسیاری از مشکلات موجود در حوزه تبلیغ استان رفع خواهد شد.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که خوشبختانه در حال حاضر همه امکانات برای ادامه تحصیل طلاب علاقه مند در شهرستان ها فراهم است، خاطرنشان کرد: هجرت طلاب به قم، مشهد و اصفهان تنها موجب خالی شدن شهرها و روستاها از حضور طلاب و روحانیان می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha