جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ماندگاری

حوزه/استاد حوزه و دانشگاه گفت: تا زمانی‌که در سایه ولایت اهل‌ بیت(ع) هستیم، زندگی آرام و با نشاطی خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهدمقدس، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری، در ویژه برنامه سخنرانی و بیان معارف دینی که با حضور عموم زائران بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه تا زمانی‌که در سایه ولایت اهل‌بیت(ع) هستیم، زندگی آرام و بانشاطی داریم، اظهار داشت: زمانی که همراه با ولایت هستیم هر چند در زندگی مشکلات داشته باشیم، ولی آرامش داریم، اما اگر دست خود را از دست خاندان عصمت و طهارت(ع) رها کنیم سردرگم می‌شویم.

این کارشناس مسائل دینی یکی از حقوق ولایت را محبت ذکر کرد و افزود: امسال شعار اربعین حسینی «حب حسین یجمعنا» بود و همه افراد از اقصی نقاط دنیا برای نشان دادن محبت خود در کربلای معلی جمع شده بودند.

وی با اشاره به آرامش و حس همنوع دوستی که در ماه‌های محرم و صفر و ماه رمضان در جامعه متجلی است، ابراز کرد: این آرامش، کاهش جرائم و حس هم نوعدوستی مردم به‌خاطر یکی از حقوق ولایت است که به جا آوردیم و آن هم حق محبت اهل‌بیت(ع) است که در این ایام مشهود است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری اظهارکرد: به گفته قرآن کریم در زندگی ما حق تقدم با ولایت است. باید باور کنیم که خداوند، قرآن، پیامبر(ص) و ائمه هدی(ع) ولی ما هستند و بر ما حق تقدم دارند.

وی تصریح کرد: در سقیفه عده‌ای جمع شدند و فهم خداوند و پیامبر را زیر پا گذاشتند و جامعه اسلامی را دچار انحطاط کردند لذا اگر امروز ما در زندگی خلاف فرامین الهی و بیانات اهل‌بیت(ع) رفتار و به فهم خود عمل کنیم، حق تقدم در فهم را رعایت نکرده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری به ضرورت حق تقدم در عمل اشاره کرد و گفت: رعایت حق تقدم در عمل یعنی به گفته‌های ولی‌فقیه و رهبر عمل کنید و اگر ایشان توصیه به خرید کالای ایرانی، ازدیاد نسل و درست مصرف کردن دارند باید به این موارد عمل کرد.

در ادامه این مراسم زیارت آل یاسین توسط جواد غفاریان قرائت شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha