سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری

مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با اشاره به این که طلاب باید به گونه ای درس بخوانند که برای جامعه اسلامی مفید واقع شوند، گفت: هدف اصلی حوزه پرورش طلابی است که بتوانند در جهت تحقق اهداف نظام اسلامی گام بردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام غفار شعبانی، مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری، امروز در جمع طلاب این مدرسه علمیه با تبریک ماه ربیع الاول بر ضرورت بهره گیری مناسب طلاب از فضیلت های این ماه تأکید کرد.

وی ربیع الاول را ماه شادی اهل بیت(ع) معرفی کرد و با بیان این که از جمله مهم ترین مناسبت های این ماه آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) است، افزود: ربیع الاول بهار همه ماه ها است چون میلاد یکی از برترین انسان های جهان هستی در این ماه قرار دارد.

حجت الاسلام شعبانی با بیان این که خداوند متعال در این ماه رحمت واسعه خود را بر همه انسان می گستراند، خاطرنشان کرد: خداوند متعال به واسطه اعیادی که در این ماه قرار دارد رحمت خود را شامل حال همه بندگانش خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که طلاب کسب معنویت و تقوا را جزء اولویت های خود قرار دهند، تصریح کرد: طلبه با تقوا و معنویت می تواند به رشد و تعالی دست پیدا کند.

مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با بیان این که طلاب نباید فراموش کنند برای چه وارد حوزه شده اند، خاطرنشان کرد: همه توان یک طلبه باید در جهت آموختن علم دین و تزکیه نفس به کار گرفته شود.

حجت الاسلام شعبانی با تأکید براین که هیچ چیز در حوزه مهم تر از اخلاق و معنویت نیست، تصریح کرد: این مسائل مهم باید همتراز با موضوعات علمی مورد توجه طلاب قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب سیره عملی علما و فقهای دینی را بیشتر مطالعه کنند، خاطرنشان کرد: شرح زندگی عالمان دینی، می تواند بهترین الگو و راهنما برای طلاب حوزه باشد.

مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با اشاره به این که طلاب باید به گونه ای درس بخوانند که برای جامعه اسلامی مفید واقع شوند، تصریح کرد: هدف اصلی حوزه پرورش طلابی است که بتوانند در جهت تحقق اهداف نظام اسلامی گام بردارند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha