پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجاب

حوزه/ استاد دانشگاه و مشاور خانواده گفت: با توجه به اینکه دام‌هایی سر راه دختران جوان است، باید هوشیار باشند که فریب حرف‌های شیطانی و فریبنده انسان‌های شیطان‌صفت را نخورند و با حفظ گوهر عفاف نقش‌های شایسته خویش را در نظام و جامعه اسلامی ایفا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، ابوالقاسم عوامی، مشاور خانواده و متخصص روانشناسی تربیتی از استان خراسان رضوی، امروز در گفتمان دینی که با موضوع عفاف و حجاب و با شرکت بانوان اسفراینی برگزار شد، بر ضرورت توجه ویژه دختران و زنان به موضوع عفاف و حجاب تأکید کرد.

وی با بیان اینکه گوهر گران‌بها و زینت زن حجاب اسلامی است، افزود: حجاب پوشش ظاهری و عفاف قلبی، تقوا و خویشتن‌داری بر اساس ایمان است.

عوامی افزود: زنان و دختران همواره مورد طمع قرار می‌گیرند، لذا به‌منظور محفوظ ماندن از فتنه‌ها و آسیب‌ها حفظ حجاب و عفاف از ضرورت‌ها است.

وی تصریح کرد: بانوان جایگاه فوق‌العاده و تأثیرگذاری بسیاری در جامعه دارند و هرچقدر این جایگاه را حفظ کنند و خود را از معرض دید نامحرمان حفظ کنند عزت و وقار بیشتری خواهند یافت.

استاد دانشگاه و مشاور خانواده با اشاره به نقش مهم بانوان در جامعه دینی، گفت: هرچقدر زنان و دختران اهتمام بیشتری به حیا، عفاف و حجاب داشته باشند به همان میزان جایگاه آن‌ها در جامعه ارتقا می‌یابد.

وی افزود: با توجه به اینکه دام‌هایی سر راه دختران جوان است، باید هوشیار باشند که فریب حرف‌های شیطانی و فریبنده انسان‌های شیطان‌صفت را نخورند و با حفظ گوهر عفاف  نقش‌های شایسته خویش را در نظام و جامعه اسلامی ایفا کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha