جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
قرآن کریم

حوزه/معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران بر لزوم آشنایی طلاب با روش های نوین تفسیر قرآن کریم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، امروز در آغاز به کار دوره تربیت معلم تفسیر نوین قرآن کریم در مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر با بیان این که این دوره شش روزه است که در سه مرحله برگزار خواهد شد، گفت: سی نفر از طلاب در این دوره آموزشی حضور دارند.

وی با بیان این که اولویت شرکت کنندگان در این دوره با طلاب حافظ قرآن کریم بوده، افزود: این دوره سه مرحله ای سه سرفصل آموزشی دارد که باید حضور استاد اعزامی از قم آموزش داده خواهد شد.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که طلاب شرکت کننده در این دوره آموزشی در پایان سه مرحله باید در آزمون نهایی شرکت کنند، خاطرنشان کرد: طلاب پس از موفقیت در آزمون پایانی از سوی معاونت آموزش های کاربردی حوزه های علمیه برای آنها گواهینامه صادر خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که این دوره آموزشی فرصت خوبی برای آشنایی طلاب با روش های نوین تفسیر قرآن کریم است، تصریح کرد: در این دوره آموزشی از شیوه های تفسیر حجت الاسلام والمسلمین قرائتی بهره گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به این که از توان طلابی که در این دوره آموزشی شرکت می کنند در سایر مدارس علمیه استفاده خواهد شد، خاطرنشان کرد: همچنین می توان از توان تفسیری آن می توان در سایر نهادهای فرهنگی و آموزشی بهره گرفت.

حجت الاسلام طبرسی با مثبت ارزیابی کردن فعالیت مدرسه قرآنی بیت النور قائمشهر، آن را الگویی برای سایر مدارس علمیه کشور معرفی کرد و گفت: در حال حاضر مازندران از لحاظ طرح تربیت طلاب حافظ جزو استان های نمونه است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha