پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
       رونمایی  کتاب «سبک زندگی مهدوی» در شیراز

حوزه/ همایش مهدی یاوران به همراه رونمایی از کتاب «سبک زندگی مهدوی» در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام حدائق پس از رونمایی از کتاب خود با عنوان «سبک زندگی مهدوی» با اشاره به انگیزه تألیف این کتاب اظهار داشت: سال‌ها قبل مقام معظم رهبری موضوع سبک زندگی اسلامی را مطرح کردند و به نظر حقیر رسید که یکی از بهترین دستورالعمل‌ها در سبک زندگی، دعای حضرت ولی‌عصر(عج) «اللّهُمَ ارزُقنَا تَوفیقَ الطَّاعَةِ وَ بُعدَ المَعصیة» است، همان دعای کوتاهی که مرحوم کفعمی نقل و مرحوم محدث قمی در مفاتیح نیز آورده است.

وی به بخش‌های مهم این دعا اشاره کرد و افزود: بخشی از این دعا که 25 فراز دارد مربوط به رسالت عمومی همگان است و یک بخش نیز امام(عج) درباره مسئولیت‌های فردی همچون مسئولیت زبان و گوش و چشم مطرح می‌کنند؛ با این بیان که چشم مهدوی که باید امام(عج) تائید کند کدام چشم است؟ گوشی که امام زمان(عج) باید راضی باشد کدام گوش است؟ امام زمان(عج) از کدام زبان راضی است؟ در برابر درآمدها و شکم‌هایمان باید پاسخگو باشیم.

استاد حوزه  ادامه داد: امام در بخش دیگری از این دعا، به مسئولیت‌های اجتماعی می‌پردازند، اینکه مسئولان، دانشجویان، طلاب، دانش آموزان، علما، دانشمندان، اساتید حوزه و دانشگاه، فرهنگیان و بانوان چه وظیفه‌ای دارند؟ ثروتمندان، رزمندگان، بسیجی‌ها و جوانان چه وظیفه‌ای دارند؟ سبک زندگی جوانان چگونه باید باشد؟ و همچنین عامه جامعه چه مسئولیتی دارند؟

وی با بیان اینکه بحث‌های این کتاب مربوط به سخنرانی یک ماه رمضان چند سال گذشته بوده که به نوشتار تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: رسالت امروز همگان در برابر امام زمان(عج) سنگین است.

حجت الاسلام حدائق با تأکید بر اینکه این شور و هیجانی که مردم نسبت به امام حسین(ع) دارند باید به‌مراتب بیشتر از آن، نسبت به امام زمان(عج) داشته باشند این سؤال را مطرح کرد که آیا پیرمردهای ما می‌توانند نقش حبیب بن مظاهر را برای امام زمان(عج) ایفا کنند، عنوان کرد: الگوی جوانان ما باید حضرت علی‌اکبر(ع)، الگوی بانوان ام وهب و الگوی نوجوانان حضرت قاسم بن الحسن(ع) باشد.

گفتنی است، بنیاد و موسسه فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان فارس دو بار در سال همایشی با عنوان «مهدی یاوران» با حضور افرادی که به این مجموعه کمک مالی می‌کنند، برگزار می‌کند و در آن به بیان معارف مهدوی و گزارش فعالیت‌های خود می‌پردازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha