سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور ، مدیر حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور، با اشاره به آمادگی حوزه علمیه خوزستان برای پوشش تبلیغی ۲ هزار مدرسه تحصیلی، گفت: ما هیچ چشم‌داشتی به بودجه آموزش و پرورش نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، امروز در نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان، به ارائه گزارشی از برنامه‌های جامع حوزوی در سطح استان پرداخت و با اشاره به نخستین طرح ابداعی در کلان‌شهر اهواز، بیان کرد: یکی از طرح‌های بسیار موفق در اهواز که گستره آن در کشور ادامه پیدا کرد، «طرح معراج» بود که تقریباً از ۱۰ سال پیش فعالیت خود را با دستور آیت الله موسوی جزایری، آغاز نمود.

وی با اشاره به اهداف اجرایی «طرح معراج»، گفت: ما از زمانی که متوجه شدیم دشمن توجه خاصی به مدارس تحصیلی دارد و فکر و ذهن دانش آموزان را مورد هدف هجمه‌های خود قرار داده، با دستور مستقیم آیت الله موسوی جزایری، تیم‌هایی خبره تشکیل و قرارگاهی تحت عنوان «معراج» در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) راه‌اندازی شد.

حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور، با بیان اینکه همه طلاب طرح معراج، به صورت جهادی و عندالله در مدارس تحصیلی فعالیت تبلیغی می‌کردند، اظهارداشت: از زمان آغاز این طرح، هیچ هزینه‌ای جز ایام و ذهاب به مبلغان طرح معراج داده نمی‌شد و آنگاه که به آموزش و پرورش برای دریافت مساعد و کمک مالی به طلاب رفتیم، مسئولان وقت آن دوره بیان کردند که نمی‌تواند هزینه‌ای پرداخت کنند.

آثار حضور مبلغان در مدارس تحصیلی

مدیر حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به آثار حضور مبلغان در مدارس، گفت: اگر به تبلیغات دشمن علیه نسل جوان دقت کنید، تأثیرگذاری روحانیون در مدارس را متوجه می‌شوید. حضور روحانیون در مدارس موجب شده است نسلی تربیت شود و این نسل مساجدی بسازد که نسبت به همه استان‌های کشور از نظر جوان بودن برتر باشد و امروز همگان از ما می‌پرسند چطور این کار را کرده‌اید!؟ .

آمادگی پوشش تبلیغی بیش از ۲ هزار مدرسه توسط مبلغان

وی با اشاره به تعامل مثبت حوزه و آموزش و پرورش، اذعان کرد: اگر آموزش و پرورش آمادگی داشته باشد ما می‌توانیم بیش از ۲ هزار مدرسه را تحت پوشش فعالیت‌های تبلیغی مبلغ و مبلغان حوزوی خوزستان درآوریم.

هیچ چشم‌داشتی به بودجه آموزش و پرورش نداریم

حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور، با بیان اینکه ما هیچ چشم‌داشتی به بودجه آموزش و پرورش نداریم، تصریح کرد: هزینه‌ها در کشور تقریباً سه برابر شده و شهریه طلاب همچنان همانی بوده که هست و تا کنون هیچ افزایشی پیدا نکرده است! اما با این حال برای گسترش طرح معراج، نسبت به حق‌الزحمه، هیچ چشم‌داشتی نداریم.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، در پایان با بیان اینکه حوزه علمیه خوزستان آمادگی کمک‌رسانی به آموزش پرورش را دارد، اظهارداشت: معلم‌های ما انرژی زیادی برای دانش‌آموزان صرف می‌کنند اما حجم توطئه دشمن زیاد است و لازم است از پتانسیل بالای طلاب و روحانیون در امر تربیت دانش آموزان بهره برد اما دیگر نمی‌توانیم از طلاب توقع داشته باشیم که از شهریه ناچیز خود هزینه کنند.

 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha