جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خوروبیابانک

حوزه/ نشست « نشانه های ظهور»، در مدرسه علمیه خواهران ریحانه النبی (س) شهرستان خوروبیابانک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از اصفهان، خانم زهرا بیگم آل داوود،در نشست «نشانه های ظهور»، در جمع طلاب مدرسه علمیه ریحانه النبی(س) شهرستان خوروبیابانک گفت: طبق روایات و اسناد صحیح شیعه و سنی، زمان ظهور حضرت مهدی(عج) مشخص نیست. همانگونه که امام صادق(ع) فرمودند: « ما نه در گذشته وقتی را تعیین نمودیم و نه در آینده ».

  وی افزود: دلایل زیادی برای پنهان ماندن زمان ظهور حضرت مهدی(عج) وجود دارد. یکی از این دلایل تداوم امید است، اگر مردم می دانستند که ظهور در چه دوره ای از زمان اتفاق می افتد، امید خود را از دست می دادند و دومین دلیل این است که با از بین رفتن امید، زمینه سازی برای ظهور از بین می رود.

  آل داوود عنوان کرد: آگاهی از نشانه های ظهور حضرت مهدی(عج) نور امید را در دل منتظران روشن می کند. همچنین این نشانه ها برای معاندان و منحرفان هشدار است و می فهمند که خبرهایی هست.

  وی ادامه داد: از نشانه های حتمی، خروج سفیانی و یمانی و شنیدن ندای آسمانی است. در بسیاری از روایات آمده که ندایی از طرف جبرییل به گوش تمام جهانیان می رسد و هم زمان ندایی از جانب شیطان و از زمین بلند می شود که افراد معتقد و منتظر به ندای حق لبیک می گویند.

  آل داوود گفت: از نشانه های غیر حتمی، ظهور دجال است. دجال در لغت به معنای حیله گر و دروغگو نام گذاری شده است. در جای دیگر آمده است که منظور از دجال فرد یا افرادی هستند که در حیله گری و مکر زبانزدند و چنان وانمود میکنند که تمام مال و آب و نان مردم را از آن خود می دانند. آنها با تکیه بر ثروت بی پایانشان تصور میکنند که می توانند مردم را به هر سمت بکشانند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha