پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: ما باید به مقدسات یکدیگر احترام بگذاریم و عقاید یکدیگر را از خودمان سوال کنیم نه از دشمنان. اگر می خواهید بدانید شیعه چه می گوید باید از شیعه بپرسید و شیعیان هم باید عقاید اهل سنت را از شما بپرسند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله مکارم شیرازی امروز در دیدار جمعی از علمای اهل سنت کردستان که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد،گفتند: بسیار خوشبختم که شخصیت های بزرگ استان کردستان در این جمع حضور دارند. پیش از پیروزی انقلاب اسلامی دوستان بسیار خوبی از میان اهل سنت کردستان پیدا کردم و هنوز هم با آن برادران در ارتباطم.

این مرجع تقلید بیان کردند: این برادران بسیار خونگرم، خالص و مخلص هستند. خاطرات دورانی را که در مهاباد بودم فراموش نخواهم کرد. بنده به جنوب هم تبعید شدم اما خاطرات کردستان بسیار ماندگار بود.

ایشان در ادامه با گرامیداشت هفته وحدت اظهارداشتند: هفته وحدت، ابتکار بسیار خوبی بود که سبب نزدیکتر شدن جمعیت شیعه و سنی با هم می شود؛ افراد کوردل حاضر نیستند این جشن ها را بپذیرند.

معظم له افزودند: پیش از انقلاب ارتباط میان  شیعه و سنی کم بود و نام اسلام در منطقه مطرح نبود؛ اما الحمدلله امروز شیعه و سنی در کشور ما به خوبی با هم زندگی می کنند و در این راه بهترین مسیر را انتخاب کرده اند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان کردند: مشترکات ما بیش از همه چیز باید مد نظر قرار بگیرد و اختلافات مسائلی نیست که قابلیت مطرح شدن را داشته باشد.

ایشان خاطرنشان کردند: هنگامی که ما به زیارت خانه خدا می رویم آنجا می فهمیم همه مسلمین باید متحد باشند. وقتی که همگی با هم طواف می کنند و به میقات می روند و قربانی می کنند. یکبار در نماز جمعه مکه در ایام حج بودیم که از هر نژاد و مذهبی در آن جمع شده بودند .

این مرجع تقلید افزودند: ما باید به مقدسات یکدیگر احترام بگذاریم و عقاید یکدیگر را از خودمان سوال کنیم نه از دشمنان. اگر می خواهید بدانید شیعه چه می گوید باید از شیعه بپرسید و شیعیان هم باید عقاید اهل سنت را از شما بپرسند.

معظم له گفتند: متاسفانه در برخی از کتبی که علمای اهل سنت عراق نوشته اند؛ شیعه بعد از نماز سه بار می گوید خان الامین یعنی جبرائیل امین خیانت کرد و وحی را به جای امیرالمومنین(ع) به پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وحی را نازل کرد که دروغ بسیار بزرگی است.

ایشان بیان داشتند: اینکه شما شورای افتا دارید، بسیار خوب است و ارتباط مستقیم شما با علمای شیعه باعث می شود جلوی اختلافات گرفته شود. دشمن به دنبال این است که اختلاف افکنی کند تا راحت تر حکومت کند.

استاد خارج فقه حوزه علمیه در ادامه با اشاره به فتنه افکنی دشمنان بین شیعه و سنی گفتند: اینکه شبکه های خارجی بسیار زیادی برای تفرقه افکنی راه اندازی شده اند، معلوم است نقشه ای پشت پرده وجود دارد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی یادآورشدند: در مراسم اربعین حسینی دیدیم که برادران شیعه و سنی در کنار هم به زیارت اباعبدالله الحسین(ع) رفتند. مادامی که ما در کنار هم باشیم هیچ تهدید و تحریمی مشکل ساز نخواهد شد، هفته وحدت نیز در این زمینه، هفته ای بسیار مهم است و امیدوارم که در سایه لطف خداوند متعال همیشه موفق باشید.

ایشان بیان کردند: دشمن با استفاده از فضای مجازی در حال نفوذ بین جوانان هستند، سعی کنید جوانان را به مساجد خود دعوت کنید و سعی داشته باشید مسائل اسلامی کاملا برقرار باشد و جلوی نفوذ دشمن گرفته شود.

معظم له با بیان این که قرآن مجید در آیات زیادی در مورد اختلاف تذکر داده است گفتند: طبق آیات قرآن کریم اختلافات مانند زلزله ها و صاعقه های سهمگین است که باید مرتفع شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha