شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نماز

حوزه/ قبل از حضرت محمد صلّى اللّه عليه و آله در آئين حضرت عيسى هم نماز بوده كه قرآن از زبان او نقل مى كند كه خداوند مرا به نماز سفارش كرده است: «و اوصانى بالصلوه».

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، کتاب «يكصد و چهارده نكته درباره نماز» اثری از استاد محسن قرائتی است که به بیان نکات ناب درباره نماز پرداخته که منتخبی از این نکات در شماره های گوناگون تقدیم علاقمندان می گردد.

 

* نماز در تمام اديان بوده است

قبل از حضرت محمد صلّى اللّه عليه و آله در آئين حضرت عيسى هم نماز بوده كه قرآن از زبان او نقل مى كند كه خداوند مرا به نماز سفارش كرده است: «و اوصانى بالصلوة» و قبل از او موسى بوده كه خداوند به او خطاب مى كند: «اقم الصلوة لذكرى» و قبل از موسى پدر زن او حضرت شعيب بوده كه نماز داشته است: «يا شعيب اصلاتك تأمرك» و قبل از همه آنها ابراهيم بوده كه از خداوند براى خود و ذريّه اش توفيق اقامه نماز را مى خواند: «ربّ اجعلنى مقيم الصلوة و من ذريّتى» و اين لقمان است كه به فرزندش مى گويد: «يَا بُنَيَّ أَقِمِ الصَّلَاةَ وَأْمُرْ بِالْمَعْرُوفِ وَانْهَ عَنِ الْمُنكَرِ/ پسر من نماز را بپا دار و امر به معروف و نهى از منكر كن».

جالب آن است كه معمولا در كنار نماز سفارش به زكات مى شود ولى از آنجا كه نوجوان معمولا پول ندارد، در اين آيه در كنار نماز به جاى زكات به امر به معروف ونهى ازمنكر سفارش شده است .

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha