جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین اختری

حوزه/دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به این که امروز آل سعود مسائه روابط را مطرح می کنند و باید جلوی آنها را گرفت، گفت: علمای کشورهای اسلامی با صدور فتاوای شرعی هرگونه روابط و عادی سازی روابط با رژیم جعلی اسرائیل و خرید کالاهای آنها را حرام اعلام کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین اختری، امشب در آیین اختتامیه سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، در تهران گفت: امروزه در دنیای به سر می بریم که دشمنان می خواهند مسئله روابط با اسرائیل را عادی کنند و به همین دلیل این اجلاس در این شرایط بسیار پرمعنا است.

وی افزود: امیدواریم که با بهره گیری از این اجتماع بتوانیم گام های موثری برای دفاع از فلسطین و مبارزه علیه اسرائیل برداریم؛ موضوعاتی در جهان اسلام وجود دارد که مورد اشتراک همه ماست؛ از جمله این مسائل می توان به مساله قدس اشاره کرد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) بیان کرد: قدس هم قبله اول مسلمانان است و دوم اینکه مرکز معراج پیامبر اکرم(ص) است و این مسئله مورد اشتراک اعتقادی همه مسلمانان است؛ غصب قدس نیز توسط همه مسلمانان نیز محکوم است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند که اگر کسی فریاد مظلومیت مسلمی را بشنود و به فریادش نرسد، مسلمان نیست؛ این حدیث می تواند همه ما را در کنار هم تجمیع کند؛ امام راحل از همان آغاز توطئه های غصب فلسطین موضع گیری های جدی انجام دادند.

حجت الاسلام والمسلمین اختری اظهارکرد: امام راحل سال 1346 در نجف اشرف مسلمانان را به تجمع و اجتماع بر حول محور فلسطین فراخواندند؛ مقام معظم رهبری نیز در همین زمینه بیان کردند که با وجود اختلافات کشورهای اسلامی لیکن همچنان عنوان فلسطین باید محور وحدت همه آنها باشد.

وی افزود: علما و اندیشمندان و سیاستمداران کشورهای اسلامی حاضر در این کنفرانس باید به یک تصمیم برسند؛ در این زمینه پیشنهاد می کنیم که علمای کشورهای اسلامی با صدور فتاوی شرعی هرگونه روابط و عادی سازی روابط با اسراییل و خرید کالاهای آنها را حرام اعلام کنند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) بیان کرد: امروز آل سعود مسائه روابط را مطرح می کنند و باید جلوی آنها را گرفت؛ موسسات غیردولتی و مردم نهاد می توانند با صدور بیانیه های همگرایی خود را با ملت فلسطین اعلام کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha