جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام یحیی حسام

حوزه/ استاد حوزه علمیه خراسان شمالی بسیجی را چشم بیدار ملت مسلمان برای رویارویی با همه مسائل و مشکلات دانست و گفت: بسیجیان باید با درک این جایگاه خطیر برای نیل به اهداف عالیه این نهاد فعالیت منسجم و تشکیلاتی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام یحیی حسام، عصر امروز در نشست با بسیجیان استان در مسجد امام علی (ع)، با اشاره به آیه 38 سوره توبه اظهار داشت: انسان با داشتن ایمان و تقوای قوی و الهی بودن به اوج رسیده و از دنیا روی‌گردان می‌شود که نمود این خصایص در بسیجی مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه حضرت ختمی‌مرتبت(ص) بسیجی‌ترین انسان روی زمین هستند، گفت: امام علی (ع) نیز همچون ایشان بسیجی هستند که با فرق شکافته به دیدار خدا رفت. به‌عبارت‌دیگر بسیجی پذیرش شهادت و مرگ باعزت بر زندگی ننگین و همراهی با ظالمان است.

حجت‌الاسلام حسام با اشاره به اینکه رمز ایثار و شهادت در بسیجی تجلی پیدا می‌کند و نقطه عطف ماهیت بسیجی در شهادت است، اضافه کرد: فرد بسیجی باید در جایگاه‌های مختلف ازجمله جایگاه پدری نسبت به تربیت صحیح فرزندان و خانواده اهتمام داشته و آن‌ها را سالم و صالح تحویل جامعه دهد.

وی ادامه داد: چنانچه فرد در بسیج کارمندی فعالیت می‌کند به‌واسطه روحیه بسیجی باید منضبط، عدالت محور و در پی تحقق اهداف سازمان مربوطه خود باشد.

حجت‌الاسلام حسام، بسیجی را چشم بیدار ملت مسلمان برای رویارویی با همه مسائل و مشکلات دانست و گفت: بسیجیان باید با درک این جایگاه خطیر برای نیل به اهداف عالیه این نهاد فعالیت منسجم و تشکیلاتی داشته باشند.

وی با اشاره به لزوم تقویت تشکیلات منسجم در بین افراد حزب الهی و بسیجیان، تصریح کرد: نباید بسیج فاقد فعالیت‌های تشکیلاتی باشد، برخی از حزب‌اللهی‌ها کار تشکیلاتی انجام نمی‌دهند و در حقیقت فرهنگ تشکیلات در بسیج آن چنان که باید و شاید شکل نگرفته است.

حجت‌الاسلام حسام با بیان اینکه رمز موفقیت جبهه شکل‌گیری فعالیت تشکیلاتی در جبهه بود، اظهار کرد: باید بسیجیان را به‌صورت منسجم و منظم به فعالیت تشکیلاتی وارد کرد تا بسیجیان یاد بگیرند بیش از گذشته به‌صورت تشکیلاتی و منسجم عمل کنند.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اگر یک بسیجی نتواند تشکیلاتی باشد و فرمانده پایگاهی که نتواند نیروهای تحت امر خود را به‌صورت سازمان‌دهی شده و تشکیلاتی اداره کند توانایی دفاع از انقلاب اسلامی را ندارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha