جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 470689
۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲
عابدی مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان فارس با حضور در مدرسه علمیه محمدیه شیراز، در جمع طلاب به بیان نکات اخلاقی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی، به اتفاق برخی از معاونین حوزه علمیه استان فارس، ضمن حضور در مدرسه علمیه محمدیه شیراز، در جمع طلاب و روحانیون نیز به ایراد سخن پرداخت.

مدیر حوزه  علمیه استان فارس در این جلسه با اشاره به اینکه هدایت پاداشی، دست انسان را می گیرد و به مقصد می رساند، اظهار کرد: هدایت پاداشی در دوران طلبگی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی با طرح این سؤال انسان برای چه کاری آمده و مقصد آن چیست، افزود: فلسفه آفرینش انسان مظهریت فعل و صفات خداوند ذست، ما آمده ایم تا صفات خداوند را در این دنیا نمایان کنیم، هر فردی به غیر از این مورد فکر کند باخته است.

مدیر حوزه  علمیه استان فارس طلاب و روحانیون باید ظهور صفات الهی باشند، تصریح کرد: هر فردی باید به اندازه توان خود به این موضوع توجه کند، وجود انسان به یک معنا مظهر آیات خداوند است، هدایت پاداشی نیز به همین دلیل است.

وی به آیه ای از قرآن کریم اشاره و عنوان کرد: پیامبر اسلام(ص) نور است و ما نیز می توانیم نور باشیم، اما مراتب آن متفاوت است، اگر طلاب مطالعه کنند خداوند نیز به آنان پاداش خواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی با بیان اینکه نور دو خاصیت ظاهری و مظهر بودن دارد، افزود: نور هیچ گونه تاریکی ندارد، بلکه تاریکی ها را نیز از بین می برد و روشن می کند. قرآن کریم نیز نور است، طلاب و انسان ها آمده اند تا مظهر نور خداوند باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha