شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام محمدحسن رستمیان

حوزه/ طی حکمی از سوی مدیر حوزه های علمیه کشور، مدیر جدید حوزه علمیه استان سمنان معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از سمنان،با صدور حکمی از سوی آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رستمیان به عنوان جایگزین حجت الاسلام والمسلمین سید علی مهدی نژاد در تصدی مدیریت حوزه علمیه استان سمنان شد که سوابق حجت الاسلام والمسلمین رستمیان مدیر جدید حوزه علمیه استان سمنان بدین شرح است:

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رستمیان فرزند گل محمد متولد  دهم مهر سال ۱۳۴۸ خورشیدی در روستای تویه دروار دامغان  است ؛ وی تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در روستای تویه دروار گذراند سپس در سال ۱۳۶۱ شمسی به مدرسه علمیه دامغان رفت و به تحصیل علوم دینی در مدرسه علمیه امام صادق(ع) پرداخت.

وی ادبیات را نزد حجج‌اسلام قادری(ره) و شیخی(ره) و احمد فؤادیان آموخت و سطح متوسط را در محضر حجج‌اسلام مرحوم حاج  سید مسیح شاهچراغی و حاج سید محمود ترابی و حاج شیخ محمد ترابی سپری کرد و در دوران دفاع مقدس در مراحل متعدد در جبهه حق علیه باطل حضور یافت.

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان در  سال ۱۳۶۷ تا ۱۳۶۸ شمسی به مدت یک سال مدیریت مدرسه علمیه دامغان را بر عهده داشت؛ سپس برای ادامه تحصیل در سال ۱۳۶۹ به قم هجرت کرد و سطوح عالی را  نزد اساتیدی چون نکونام گلپایگانی، سید احمد خاتمی و مصطفی اعتمادی ر فراگرفت.

در سال ۱۳۷۳  درس خارج را آغاز کرد و به مدت ۱۰ سال از درس خارج فقه مرحوم آیت‌الله مشکینی(ره) بهره برد و  یک دوره اصول فقه را از محضر آیت‌الله العظمی سبحانی استفاده کرد.

وی هم‌زمان با تحصیل و تحقیق، در زمینه تبلیغ امور دینی و اداره مسجد فعالیت داشت و از سال ۱۳۷۴ شمسی به مدت ۱۲ سال امامت جماعت مسجد بزرگ امیرالمؤمنین(ع) واقع در ۴۵ متری شهید مدرس قم را بر عهده گرفت و در همان سال در قم عضو جامعه ناصحین شدند و در احیای امربه‌معروف فعالیت کرد.

بعد از فرمان آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مبنی بر تدوین دایره المعارف فقه شیعه زیر نظر آیت‌الله هاشمی شاهرودی، با همکاری عده‌ای از محققین به  تدوین دایره المعارف فقه شیعه مشغول شد.

وی در سال ۱۳۸۶ به خاطر نیاز مدرسه علمیه دامغان از قم به دامغان هجرت کرد و به‌عنوان معاونت آموزش مدرسه علمیه این شهرستان فعالیت خود را آغاز کرد و به خاطر اهمیت تبلیغ دین درهمان سال ۱۳۸۶ در مسجد امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) دامغان واقع در پشت فرمانداری این شهرستان به‌عنوان امام جماعت فعالیت فرهنگی تبلیغی خود را ادامه داد.

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان در سال ۱۳۸۷ شمسی موسسه خیریه اهل‌البیت(علیهم‌السلام) را با همکاری عده‌ای از خیرین و معتمدین جهت خدمت‌رسانی به محرومین و نیازمندان تأسیس کرد و تاکنون این موسسه فعالیت خود را ادامه داده و در همین راستا با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) تحت عنوان مرکز نیکوکاری امیرالمؤمنین فعالیت خود را گسترده‌تر کرد.

وی در اواخر  سال ۱۳۸۹ به‌عنوان امام جمعه موقت دامغان معرفی شد  و در سال ۱۳۹۰ که مدرسه علمیه دامغان در سه مقطع تفکیک شد به‌عنوان مدیر مدرسه علمیه مطلب خان مسئولیت جدیدی را بر عهده گرفت.

عضویت در شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان و مسئولیت اداره حلقه‌های تربیتی صالحین ازجمله فعالیت‌های وی محسوب می‌شود و او در خلال این سال‌ها به تدریس در حوزه و دانشگاه هم مشغول بود.

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان در سال ۱۳۹۵جهت پیگیری کارهای فرهنگی استان سمنان و در راستای امر مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از فعالان فرهنگی خودجوش، دبیری ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان سمنان را پذیرفت و در این سنگر مشغول فعالیت شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha