پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌نکونام در سمینار توانمندی‌های فولاد

حوزه/ امروز نیازمند فعالیت فرهنگی و تبلیغی وسیع در سطح استان هستیم؛ چراکه مردم به این فعالیت ها نیاز دارند و باید به فکر بود؛ البته سخن ما این نیست که طلاب درس و بحث خود را رها کنند؛ چون ما نیاز به طلاب عالم و فاضل داریم؛ اما باید در کنار کسب علم و فضل، دست از فعالیت های فرهنگی و تبلیغی نکشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین نکونام شب گذشته در جلسه طلاب استان چهارمحال و بختیاری مقیم قم، اظهار داشت: از درب و دیوار شهرمقدس قم نور ساطع است و شما عزیزان توفیق دارید که در این شهر که مورد عنایت اهل بیت(ع) و حضرت معصومه(س) قرار دارد، مشغول تحصیل می باشید.

وی ابراز داشت: طلاب و فضلا باید فرصت در قم بودن را مغتنم شمرده و از این ظرفیت موجود استفاده بهینه نمایند؛ اگر از این فرصت ها درست استفاده نکنیم، ضرر آن بیشتر است؛ مخصوصا برای طلاب امروزی؛ چراکه این فرصت ها در گذشته نبود؛ اما برای شما عزیزان فراهم شده است.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان ساخت: طلاب و فضلا در گذشته سختی های بسیاری داشته و از موقعیت های سیاسی، اقتصادی، امکانات و ... در مضیقه بودند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال بختیاری تصریح کرد: طلاب باید بار علمی، بصیرتی، معرفتی و ... خود را بسته و متناسب با جامعه امروز به فعالیت تحصیلی و اجتماعی بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام بیان داشت: البته مشکلات بسیاری برای طلاب و فضلا وجود دارد که باید با آن دست و پنجه نرم کنند؛ اما واقعا قابل مقایسه با گذشته نیست و مشکلات در آن زمان بسیار بیشتر بوده است.

وی با تأکید بر اینکه طلاب و فضلا باید محبوب های خود را بشناسند، اظهار داشت: جهت دهی به محبوب ها شاکله رسیدن به کمال انسانی در تمام عرصه های علمی، اجتماعی، اخلاقی و ... است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص)، ابراز داشت: «افضل النّاس بعد النّبیّین فی الدّنیا والاخرة المحبّون للَّه، المتحابون فیه/ برترین مردم در دنیا وآخرت نزد خداوند، پس از پیامبران آنانند که یکدیگر را برای خداوند دوست بدارند».

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و  بختیاری خاطرنشان ساخت: امروز زیاده طلبی ها در میان جامعه و ما زیاد شده که سبب مشکلات بسیاری شده؛ البته بی تدبیری ها در سطح مسئولین بسیار است؛ ولی خود ما نیز کمی زیاده روی داریم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در بخش دیگر از سخنان خود تصریح کرد: امروز نیازمند فعالیت فرهنگی و تبلیغی وسیع در سطح استان هستیم؛ چراکه مردم به این فعالیت ها نیاز دارند و باید به فکر بود؛ البته سخن ما این نیست که طلاب درس و بحث خود را رها کنند؛ چون ما نیاز به طلاب عالم و فاضل داریم؛ اما باید در کنار کسب علم و فضل، دست از فعالیت های فرهنگی و تبلیغی نکشند.

وی بیان داشت: استان چهارمحال بختیاری از منظر اقتصادی ضعیف بوده و پشتوانه های اقتصادی آن نیز ضعیف است؛ البته اگر هم فضای فعالیت اقتصادی وجود داشته باشد، نمایندگان ولی فقیه از ورود در این عرصه ها نهی شده اند و نمی توانیم ورود داشته باشیم.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان ساخت: مزرعه امامیه قریب به 700 هکتار است که در زمان حاج آقای ناصری قریب به 500 هکتار آن برای مسائل گوناگون به فروش رفته بود و امروز قریب به 220 هکتار آن باقی مانده که 110 هکتار آن موقوفه و 110 هکتار آن خیریه است.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال بختیاری تصریح کرد: کل درآمد این مزرعه حدود 900 میلیون تومان بوده است؛ در حالی که قریب به 280 میلیون تومان هزینه جمع آوری محصولات داشته و ماهانه نیز حداقل 40 میلیون تومان حقوق پرسنل را داده ایم که در مجموع قریب به 500 میلیون تومان هزینه سالانه این مزرعه است و ما در این جهت مظلومیم و برخی فکر می کنند این مزرعه مجموعه ای درآمدزاست؛ در حالی که واقعا اینطور نیست.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام اظهار داشت: برای ساختمان های تجاری اطراف مصلا  هزینه های بسیاری انجام شده تا بتواند خروجی مالی داشته باشد؛ البته درآمدهای بالایی ندارد؛ چراکه این مجموعه ها دارای موقعیت تجاری مناسبی در شهرکرد نیست.

وی ابراز داشت: مصلای شهرکرد مجموعه بسیار بزرگ، آبرومند، ارزشمند و مناسبی برای استان است که در حال حاضر، مدرسه علمیه خوبی نیز در آن در حال ساخت می باشد.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان ساخت: وجوهات تنها پشتوانه در تمام استان هاست که البته متمرکز نبوده و پراکنده است که نیازمند همکاری بیشتر طلاب و فضلا می باشد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال بختیاری تصریح کرد: تمام تلاش خود را برای فعالیت در عرصه های گوناگون در سطح استان انجام داده تا بتوانیم در مقاطع گوناگون اثرگذار باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام به مسائل سیاسی استان نیز اشاره کرد و بیان داشت: امروز برای جدایی میان مسائل سیاسی و حوزه های علمیه کارهای بسیاری در حال انجام است که شما طلاب و فضلا باید مراقب این مسئله باشید.

وی اظهار داشت: این جدایی، آسیب بزرگی برای حوزه های علمیه است؛ چراکه حوزه امروز هم ام القری اسلام بوده و اسلام به برکت همین اسلام اوج پیدا کرده و انقلاب از این حوزه های علمیه نشأت و صدای آن به تمام دنیا رسیده است.

نقشه دشمن برای مرزبندی و تفرقه روحانیت

همچنین حجت الاسلام والمسلمین سیدصالحی، رئیس مجمع طلاب و فضلای استان چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست ضمن خیرمقدم، گفت: اخلاص، تقوا، تدین و ... برای طلاب بسیار مهم است و بدون این خصائص، فعالیت طلاب مناسب نخواهد بود.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، اظهار داشت: حضرت فرمودند: «مَن تَعَلَّمَ للّه‏ِِ وعَمِلَ للّه‏ِِ وعَلَّمَ للّه‏ِِ دُعِيَ في مَلَكوتِ السَّماواتِ عَظيما، فقيلَ: تَعَلَّمَ للّه‏ِِ، وعَمِلَ للّه‏ِِ، وعَلَّمَ للّه‏ِِ!/ هر كه براى خدا علم بياموزد و براى خدا [به آن] عمل كند و براى خدا به ديگران آموزش دهد، در ملكوت آسمانها از او به بزرگى ياد شود و گفته شود: براى خدا آموخت، براى خدا عمل كرد و براى خدا آموزش داد!».

رئیس مجمع نمایندگان طلاب چهارمحال  و بختیاری با اشاره به اینکه طلاب سه دسته هستند، ابراز داشت: گروهی مشغول به تحصیل بوده؛ گروهی دیگر از اساتید و روحانیون بزرگ بوده و گروه آخر هم در اقصی نقاط کشور مشغول به تبلیغ و فعالیت های اجتماعی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدصالحی با بیان این مطلب که این دسته بندی از سوی دشمنان انجام شده، گفت: در برنامه های خود به این نتیجه رسیده اند دسته ای که بیشترین مواجهه و ارتباط را با مردم دارد، گروهی است که در شهرهای گوناگون به عنوان امام جماعت، امام جمعه، استاد دانشگاه و ... حضور دارند و ما باید بیشترین تهاجم را نسبت به این دسته داشته باشیم؛ چراکه این افراد مرزدار اعتقادی مردم هستند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha