پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حضور آیت الله صدیقی در مدرسه امیرالمومنین(ع) رشت

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به جمله ای از شهید بهشتی مبنی بر اینکه ما عاشقان خدمتم نه شیفتگان قدرت، ابراز کرد:امروز برخی مسئولان بر خلاف این جمله، تشنه قدرت هستند و این همه گرانی و سختی را بر مردم تحمیل می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»از اصفهان، حجت الاسلام والسملیمن  کاظم صدیقی شب گذشته، در پنجمین  سالگرد ارتحال علی اکبر پرورش، در حسینیه بنی فاطمه اصفهان با بیان اینکه در قرآن کریم بالاترین نعمت هدایت است، اظهار کرد: هدایت سکه ای است که یک روی آن قرآن و یک روی آن عترت است و آنها نعمتی که خدا بر آن منت گذاشته همین نعمت ولایت است

وی با اشاره به شخصیت استاد پرورش عنوان کرد: این استاد والا مقام در هر دو جبهه قرآن و ولایت علمدار بود و طبق آیه لایمسه الا المطهرون افراد پاک به این حقیقت دست می‌یابند

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه قرآنی که در دست ماست، کتاب مسطور است، تاکید کرد: قرآن را خداوند بر قلب پیامبر(ص) نازل کرده و جز افرادی که تحت عنوان مطهرون از آنها یاد شده به مفاهیم عمیق آن دست نخواهند یافت.

وی در رابطه با صفات مطهرون در قرآن، تبیین کرد: طبق نص قرآن کریم مطهرون همان اهل بیت(ع) هستند و خداوند از ما مزدی جز مودت با اهل بیت(ع) نمی خواهد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه جهاد روشنگری، هم نوعی جهاد است، اظهار کرد: بیان روشن برای افراد پاک هدایت است و برای افراد مغرض اتمام حجت است.

امام جمعه موقت تهران افزود: جهاد زبانی و دم زدن از توحید و پیامبر و اهل بیت بر همه ما واجب است

وی با اشاره به جمله ای از شهید بهشتی مبنی بر اینکه ما عاشقان خدمتم نه شیفتگان قدرت، ابراز کرد:امروز برخی مسئولان بر خلاف این جمله، تشنه قدرت هستند و این همه گرانی و سختی را بر مردم تحمیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه در اسلام کلمات به تو چه! و به من چه! جایگاهی ندارد، تاکید کرد: در اسلام همه در قبال جامعه مسئولیم

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با تاکید بر اثر قلم در جامعه، ابراز کرد: مرحوم پرورش با سلاح قلم در راه خدا مبارزه کرد و یکی از ابزارهای مبارزه قلم است بر این اساس لازم است به فرزندان خود کتابخواندن خلاصه نویسی و قلم نیکو را بیاموزید

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق علیه السلام تصریح کرد: قلم همچون چراغی است که از دور نیز همه را هدایت می ‌کند و راه را روشن می‌کند

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه ادارات ما متاسفانه باعث افتخار نیستند و باعث حقارت هستند، اظهار کرد: این ضد تبلیغ برای اسلام است، در کشور شهدا و علما، رشوه و پارتی بازی از اسرائیل آمده یا اینها همین مردمند که این گونه عوض شده‌اند.

وی با بیان اینکه یک نفس الهی اثری کیمیاگرانه دارد، عنوان کرد: یکی از خصوصیات مرحوم پرورش این بود که دنبال افراد صاحب نفس و مروج امام زمان (عج) بود.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به اینکه اسلام تنها به قرآن خواندن، نماز خواندن و عزاداری نیست اظهار کرد: اسلام این نیست که از خانه به مسجد بروی، ولی کاری به فساد اقتصادی و اجتماعی نداشته باشید و چشم بر این همه خیانت ببندید؛ مرحوم پرورش روشنگری می‌کرد و در مقابل فساد می ایستاد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha