جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دو مسجد در ایالت امهارای اتیوپی، به آتش کشیده شدند

حوزه/ دو مسجد در ایالت امهارا در اتیوپی توسط مهاجمان به آتش کشیده شد. به گفته شورای امور اسلامی ایالت، عده ای قصد دارند میان مسلمانان و مسیحیان اختلاف بیاندازند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از مسلیم نیوز، دو مسجد در ایالت امهارا در اتیوپی به آتش کشیده شدند. گفته می شود مهاجمان به این دو مسجد در منطقه گوندار جنوبی در حین یک مراسم عروسی حمله کرده و آن را به آتش کشیده اند.

شیخ محمد حسن رئیس شورای امور اسلامی ایالت امهارا اعلام کرد عده ای قصد دارد با تحرکات تفرقه آمیز، میان مسلمانان و مسیحیان اختلاف بیاندازند.

وی ضمن ابراز اینکه در میان کاغذهای رنگی که برای تزئین محل عروسی مورد استفاده قرار گرفته بود، عکسی از حضرت مریم نیز یافته اند، اعلام داشت که این توطئه افرادی است که سعی دارند با استفاده از امور دینی در کشور اغتشاش به بار آورند. آن ها می خواهند مسلمانان و مسیحیان را علیه هم بشورانند.

حسن همچنین تاکید کرد یک چنین حملاتی نه شایسته مسلمانان و نه مسیحیان می‌باشد.

بر اساس اطلاعات رسمی، 18 درصد از جمعیت امهارا که دومین ایالت پر جمعیت در این‌کشور می باشد را مسلمانان تشکیل می دهند.

گفته می شود این نخستین باری نیست که یک مسجد در اتیوپی به آتش کشیده می شود. در اوایل صبح روز 28 ژوئن 2018 نیز مسجدی در آدیس بابا پایتخت اتیوپی در شعله های آتش سوخت و کاملا تخریب شد. در ژانویه 2011  مسجد تبارک و خانه امام جماعت در قلب آدیس بابا در منطقه ای با نام مکزیکو به آتش کشیده شد. آتش سوزی بخشی از مسجد که به عنوان خانه امام و همچنین کتابخانه وی مورد استفاده قرار می گرفت را کاملا تخریب کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha