پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
 آیت الله سید محمد تقی مدرسی

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق از معلمانی که برای مطالبه بهبود اوضاع معیشتی دست به اعتصاب زدند، اعلام همبستگی کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق از معلمینی که برای مطالبه بهبود اوضاع معیشتی دست به اعتصاب زدند، اعلام همبستگی کرد.

ایشان خواستار توجه به معلمین شد و گفت: معلم ها سربازانی گمنام هستند و به فرزندان ما علم می آموزند.

آیت الله مدرسی اشاره کرد: اگر معلمان تأمین شوند دیگر برای تأمین زندگی به فکر برگزاری کلاس خصوصی و روش های دیگر نمی افتند و کشور ما پیشرفت خواهد کرد؛ چرا که پایه و اساس کشور در آموزش و پرورش است.

کشور ژاپن و آلمان بعد از جنگ جهانی توسط معلمان بازسازی شد

این عالم شیعه به ضرورت احترام به معلمان اشاره کرد و گفت: دو کشور ژاپن و آلمان که در پی جنگ جهانی دوم ویران شدند، به وسیله معلم بازسازی شد و این مسئله در ژاپن نمود بیشتری دارد.

آیت الله مدرسی در خصوص نقش وزارت آموزش و پرورش گفت: این وزارت از مشکلات زیادی رنج می برد و نیازمند مدارس، کتاب ها و معلمان و ده ها و بلکه صد ها مورد دیگر است، امّا در آغاز کار باید کودک را درست تربیت کند.

ایشان ادامه داد: زمانی که کودک به سن هفت سالگی می رسد، شخصیتش شکل خواهد گرفت؛ به همین دلیل باید کودک از چهار سالگی به مهد کودک برود تا یک شخصیت ملّی، مؤمن، شایسته و فعالی داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • احمد بحرینی یزدی-معاون آموزشی هنرستان کاردانش شهید رجائی -روحانی IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
    0 0
    با سلام برادران به عنوان یک روحانی که در وزرات آموزش و پرورش کار می کنم متاسفانه معلمان بسیار از نظر معشیت در تنگا هستند و پشتیبانی ندارند بردگی مدرن در به کار گیری معلمان حمایتی می بینید حقوق انها گاه چندین ماه عقب می ماند و آنها با حقوق 500 و600 هزار تومان کار می کنند به داد معلمان برسید مراجع معظم تقلید از این قشر حمایت کنند همان طور که مراجع عراق ازمعلمان حمایت می کنند.