پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 482519
۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴
ازدواج آسان در تربت جام

حوزه/ مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان تربت جام از برگزاری جشن ازدواج آسان ۴۰ زوج تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) تربت جام با حضور جمعی از مسئولان، در سالن اجتماعات دانشکده علوم پزشکی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از تربت جام، شیرمحمد شاکری در این مراسم  گفت: در سال جاری 357 نوعروس در نوبت جهیزیه بودند که با حمایت اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی، به همه این تعداد وجه جهیزیه پرداخت شده و هیچ نوعروسی در این شهرستان در نوبت دریافت جهیزیه نیستند.

وی ادامه داد: تامین کمک هزینه جهیزیه و هدیه ازدواج به زوج های جوان تحت حمایت کمیته امداد با هدف توسعه فرهنگ ازدواج آسان و افزایش بستر اسلامی و اعتقادی در زمینه ازدواج انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه زوج های جوان تحت حمایت، قبل از عقد و ازدواج از خدمات مشاوره و راهنمایی این نهاد بهره مند می شوند تصریح کرد:  مشاوره در حوزه آشنایی با اصول و مهارت های زندگی مشترک، افزایش دانش قانونی و حقوقی زوج ها، مدیریت اقتصاد خانواده و شناخت احکام اولیه خانواده به زوج های جوان ارایه می شود.

شاکربرآبادی خاطر نشان کرد:  در دوره های آموزشی قبل از ازدواج برای نوعروسان تحت حمایت، آموزش در زمینه احکام، بهداشت فردی، بهداشت روانی و مسائل فرهنگی و اجتماعی، تعلیم و تربیت فرزندان، روش های زندگی سالم، همسرداری، احترام متقابل زوجین و مشکلات روحی و روانی توسط مشاوران دینی و مذهبی، مربی بهداشت و مسئول آموزش خانواده و مشاوره ارائه می شود.

وی با بیان  اینکه کمیته امداد در جهت ترویج و تسهیل سنت حسنه ازدواج، تحکیم و تقویت بنیان خانواده و پیشگیری از شیوع آسیب‌های فردی و اجتماعی در بین جوانان در شرف ازدواج خدمات مختلفی را ارائه می‌کند افزود: براین اساس طبق بررسی‌هایی که درحوزه فرهنگی انجام شده است کمتر از یک درصد از ازدواج‌هایی که در این نهاد شکل می‌گیرد منجر به طلاق می‌شوند.

گفتنی است، تاکنون 1میلیارد و 785میلیون تومان برای نوعروسان کمیته امداد امام خمینی(ره) تربت جام در قالب ازدواج آسان پرداخت شده و جشن ازدواج 40 زوج در تربت جام به میمنت چهل سالگی انقلاب اسلامی انجام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha