جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست خبری تشریح مهم ترین برنامه های دهه مهدویت و جشن های ویژه نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از رونمایی از نشان ندبه انتظار در همایش بزرگ پیرغلامان مهدوی همزمان با جشن های ویژه نیمه شعبان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام یاسین حسین‌آبادی، ظهر امروز طی سخنانی در نشست خبری تشریح مهم ترین برنامه های دهه مهدویت و جشن های ویژه نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران گفت: جشن های ویژه دهه مهدویت به همت مسجد مقدس جمکران از بیستم فروردین ماه امسال آغاز می شود و تا شام ولادت آقا امام زمان(عج) ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به این که در مجموع بیش از پنجاه برنامه کلی در اعیاد نیمه شعبان در قم و سراسر کشور به همت مسجد مقدس جمکران برگزار می شود، افزود: امسال به لطف الهی و عنایت حضرت حجت بن الحسن(عج) شاهد برگزاری مراسم های متنوع و جذابی همچون مراسم و آئین ها ، جُنگ ها و جشن های شادی ، مسابقات فرهنگی، قرآن خوانی و تواشیح، سخنرانی و مداحی و قرائت ادعیه و غیره در مسجد جمکران با حضور خیل عظیم مشتاقان و ارادتمندان صاحب الامر(عج) خواهیم بود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران همچنین بیان داشت: امسال برنامه خاصی برای غبارروبی بانوان خواهیم داشت ، ضمن آن که اجتماع جوانان عاشورایی سراسر کشور 23 فروردین ماه در مسجد مقدس جمکران برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری همایش پیرغلامان مهدوی افزود: امسال این برنامه ابتکاری برای دومین بار برگزار می شود و طی آن از فعالان این حوزه به خصوص کسانی که در برگزاری دعاهای ندبه سراسر کشور و حتی خارج از کشور فعالیت داشته اند، تقدیر به عمل خواهد آمد.

حجت الاسلام حسین آبادی اضافه کرد: در این همایش همچنین از نشان ندبه انتظار که به پیرغلامان شاخص ایران و جهان اسلام در عرصه مهدوی اعطا می شود، رونمایی خواهد شد.

وی یادآور شد: برنامه نرجسانه از دیگر برنامه هایی است که در دهه مهدویت برگزار می شود و در این برنامه به طور خاص از خانم مرضیه هاشمی به عنوان مهدی یاور برتر در عرصه رسانه و فرهنگ تقدیر به عمل می آید.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران همچنین گفت: از دیگر برنامه های ویژه دهه مهدویت امسال برگزاری کرسی ملی تلاوت آیات مهدوی است که این برنامه سی ام فروردین ماه با حضور قاریان مطرح کشور در مسجد جمکران برگزار می گردد.

وی اظهار داشت: پویش "قدمی برداریم" دیگر برنامه ای است که در دهه مهدویت برگزار می شود و علاوه بر این اسکان رایگان زائران نیز در دستور کار قرار دارد.

حجت الاسلام حسین آبادی با اشاره به این که جشنواره عکس قاب فیروزه ای دیگر برنامه ای است که به منظور تهیه آثار فاخر از مسجد مقدس جمکران در این ایام برگزار می شود، گفت: در دهه مهدویت با برنامه ریزی های به عمل آمده ما میزبان استان های زنجان، سمنان، اصفهان، تهران و یکی از استان های همدان یا مرکزی خواهیم بود که هر کدام یک شب ویژه برنامه جشنی در مسجد مقدس جمکران برگزار خواهند کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ثبت حضور روزانه ده هزار نفر به بخش‌های مختلف فرهنگی این مسجد، ابراز داشت: برگزاری برنامه‌هایی همچون مسابقات و جُنگ‌های فرهنگی، ارایه مشاوره، بیان احکام و نیز برنامه‌هایی مختص کودک و نوجوان در ایام عید نوروز امسال با استقبال خوب زایران و مسافران همراه بود، ضمن آن که روزانه به طور میانگین بیش از 20 هزار نفر در نمازهای جماعت مسجد مقدس جمکران در ایام تعطیلات نوروزی حاضر بوده اند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران افزود: در ایام نوروز همچنین از حدود پنج هزار و 500 زائر خارجی از 15 کشور مختلف در مسجد مقدس جمکران پذیرایی به عمل آمد.

وی اسکان زائران را در ایام نوروز و شب‌های بارندگی به‌صورت ویژه دانست و گفت: اسکان هر شب بیش از 6 هزار زائر در تمام ایام نوروز و اسکان 24 ساعته در ایام بارندگی به مسافران درراه از خدمات ویژه مسجد مقدس جمکران در ایام نوروز به زائران بوده است.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha