جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشریه «کتاب مسطور» منتشر شد

حوزه/ دومین شماره از نشریه علمی «کتاب مسطور» ویژه انجمن علمی _ پژوهشی تفسیر و علوم قرآن منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، دومین شماره از نشریه داخلی «کتاب مسطور» ویژه انجمن علمی - پژوهشی تفسیر و علوم قرآن به همت معاونت پژوهش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام منتشر شد.

خانم‌ها ریحانه هاشمی و حیات سواری، طاهره کهزادوند، طیبه حیدری‌راد، خدیجه حسین‌زاده، زهره دانشجو و فاطمه همایون از اساتید و طلاب رشته تخصصی تفسیر و علوم قرآن در تدوین مقالات این نشریه مشارکت داشتند.

نشریه «کتاب مسطور» از ۶ مقاله تشکیل شده است مقالات عبارتند از: «پژوهشی درباره مخلوقات ماقبل آدم علیه‌السلام از منظر قرآن و حدیث»، «اثبات نبوت و وصایت شیث نبی علیه‌السلام تا ادریس نبی علیه‌السلام»، «بررسی تطبیقی پیام‌های آیه مباهله، از دیدگاه مؤلفان المنار و تسنیم»، «آیه ۶۸ سوره زمر و ماهیت نفخ صور، از دیدگاه مفسران فریقین»، «رهیافت‌ها به جمع‌آوری قرآن» و «نقش پیش‌فرض‌ها در فهم متن از دیدگاه گادامر، آیت‌الله جوادی آملی و آیت‌الله سبحانی».

گفتنی است؛ انجمن‌های علمی ـ پژوهشی با هدف حمایت، تقویت و ترویج فرهنگ پژوهش و ارتقای روحیه و بنیه علمی طلاب مستعد جامعه‌الزهرا علیهاالسلام از ابتدای بهمن سال ۱۳۹۵ به انتشار و تدوین نشریات داخلی در هشت رشته تخصصی اقدام کرده است.

در حال حاضر، سومین دستاورد این نشریات، نشریه انجمن علمی ـ پژوهشی تفسیر و علوم قرآن، با عنوان «کتاب مسطور» است که با همت معاونت پژوهش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با مدیرمسئولی سرکار خانم ریحانه حقانی و سردبیری سرکار خانم ریحانه هاشمی به زیور طبع آراسته شده است.

نخستین دستاورد این نشریات، نشریه داخلی «چکامه انتظار» با موضوع مهدویت و دومین نشریه داخلی تحت عنوان «مطالعات تربیتی و روانشناختی خانواده» است.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha