پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کمپین «دیابت» برای ماه مبارک رمضان در لبنان آغاز به کار کرد

حوزه/ وزارت بهداشت لبنان با نزدیک شدن به ایام ماه مبارک رمضان، کمپین آگاهی رسانی «دیابت» راه اندازی کرده که در آن به بیماران دیابتی برای روزه داری کمک می کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی استار، با نزدیک شدن به ایام ماه مبارک رمضان، کمپین آگاهی «دیابت» روز سه شنبه توسط جمال جابک بهداشت لبنان آغاز به کار کرد.

این کمپین بروشورها و اطلاعیه هایی را منتشر کرده و به کسانی که به بیماری دیابت مبتلا هستند در طول ماه های رمضان مشاوره می دهد. در اطلاعیه های کمپین آمده است: آیا دیابت دارید؟ پیش از روزه داری با پزشکتان مشورت کنید.

اطلاعیه ها همچنین نظارت بر قند خون، برنامه ریزی زمان بندی داروها و حفظ رژیم غذایی سالم را برای روزه داران پیشنهاد کرده اند.

در توصیه نامه ها آمده است: از وسوسه خوردن غذاهای سنگین در افطار جلوگیری کنید و تا حد ممکن سحری خوردن را به تاخیر بیندازید. خوردن غذاهای سبوس دار مانند نان، لوبیا و برنج نیز توصیه شده است. در دستورالعمل ها همچنین آمده است که بیماران دیابتی هنگام روزه داری باید سعی کنند از نوشیدنی های شیرین و کافئین دار و مواد غذایی با چربی های اشباع بالا خودداری کرده و از دسرهای بسیار شیرین نیز اجتناب ورزند.

وزارت بهداشت لبنان طی بیانیه ای اعلام کرده که این توصیه ها از طریق رسانه های مختلف تلویزیونی، رادیویی و پرتال های آنلاین و همچنین برنامه های همکلی محلی و با مشارکت شهرداری با جزئیات بیشتر در سرتاسر کشور منتشر خواهند شد.

جابک در افتتاحیه کمپین «دیابت» گفت: ما به ماه مبارک رمضان نزدیک می شویم و بسیاری از دیابتی ها دلشان می خواهد که روزه بگیرند، اما متاسفانه با پزشک شان مشورت نمی کنند و دستورالعمل های لازم را در ماه رمضان رعایت نمی کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha