جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 492744
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۸
یهود

انتشار کتاب بررسی تحلیلی مواجهه قرآن با یهود با همکاری پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن در کتابخوان همراه پژوهان معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با همکاری پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کتاب بررسی تحلیلی مواجهه قرآن با یهود  را در کتابخوان همراه پژوهان به مناسبت ماه مبارک رمضان بصورت رایگان منتشر کرد.

 

این کتاب تحقیقی در مورد علت برخورد قرآن کریم با «یهودیان» و نکوهش آنان است. در این نوشتار ضمن بررسی ویژگی های یهودیان، به تبیین مهمترین مشکلات و چالش هایی که آنان برای رسول خدا(ص) و جامعه اسلامی بوجود می آوردند، پرداخته شده و نوع برخورد قرآن در مورد اعمال و افکار یهودیان در عرصه های اعتقادی، سیاسی، اجتماعی و نظامی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

 

نگارنده از یک سو مهمترین ویژگی های یهود و نوع عملکرد آنان در قبال مسلمانان را مورد بحث و بررسی قرار داده و از سوی دیگر چگونگی برخورد پیامبر اسلام با این قوم در پرتو آیات قرآن را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است. شرکت و بت پرستی یهودیان و مبارزه قرآن با این اعتقاد آنان، استکبار و نافرمانی قوم یهود، خودخواهی و نژادپرستی آنان، پیمان شکنی های متعدد یهودیان با رسول خدا، مواضع خصمانه یهود در قبال پیامبر اکرم و همکاری آنان با دشمنان اسلام از علل مهم مواجهه قرآن با یهود شمرده شده است.

عناوین بخش ها عبارتند از :

بخش اول : یهود مدینه

بخش دوم : مواجهه با یهود در حوزه اعتقادی و اخلاقی

بخش سوم : مواجهه با یهود در حوزه سیاسی و اجتماعی

بخش چهارم : مواجهه با یهود در حوزه نظامی

 

گفتنی است، با همکاری پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن هر روز یک کتاب رایگان در کتابخوان همراه پژوهان معرفی می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha