جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام نخعی پور

حوزه/ استاد حوزه علمیه بیرجند گفت: مسئولان باید این را بدانند که روی هر صندلی که نشسته اند خون هزاران شهید پای آن داده شده است.

حجت الاسلام علیرضا نخعی پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند با اشاره به تشییع باشکوه شهدا در استان های مختلف کشور، این حضور را مانند همیشه مایه ناامیدی دشمنان عنوان کرد وگفت: حضور مردم در مراسم مختلف به خصوص تشییع شهدا، آن هم شهدای گمنام که بعد از سال ها میهمان یک شهری می شود، دشمنان را به حالت ناامیدی می رود.

وی با بیان اینکه تدفین شهدا در استان ها برکات زیادی را به همراه دارد، گفت: در روایات داریم که وقتی نام صالحان برده می شود، خداوند رحمت خود را نازل می کند، شهدای گمنام در آسمانها خوش نام ترین هستند و لذا حضور اینها باعث خواهد شد خدا رحمت خود را چند برابر کند.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه خیلی از وقت ها ما انسانها دچار غفلت و روزمرگی می شویم و خدا را فراموش می کنیم، حضور شهدا باعث می شود که بیشتر به خودمان بیاییم و به مسائل معنوی توجه بیشتری کنیم، گفت: شهدا انسان را با ایثار، گذشت و جوان مردی آشنا می کنند چراکه آنها از جان خود گذشتند تا به هدف عالی و کمال برسند.

حجت الاسلام نخعی پور یکی دیگر از برکات حضور شهدا را ایجاد هم افزایی و وحدت بیشتر بین مردم عنوان کرد و گفت: در مراسم تشییع شهدا چهره هایی را می بینیم که به ظاهر خیلی مذهبی به نظر نمی رسند، اما آنها هم برای این مراسم می آیند و این نشان از ایجاد وحدت بیشتر بین آحاد مردم است.

وی با بیان اینکه مدفن پاک شهدا قطب فرهنگی هر شهری است، گفت: هر جا که شهدا دفن شدند آنجا به قطب فرهنگی، معنوی و مذهبی تبدیل شد.

این استاد حوزه  با بیان اینکه مسئولان باید این را بدانند که روی هر صندلی که نشسته اند خون هزاران شهید پای آن داده شده است، گفت: شهدا برای برپایی اسلام ناب محمدی، استقرار نظام اسلامی و زمینه سازی ظهور امام زمان(عج) خود را فدا کردند.

حجت الاسلام نخعی پور گفت: شهدا از مسئولان توقع دارند که به جای حزب بازی و منافع شخصی، به فکر مردم و کشور باشند، چراکه باید در آخرت پاسخگوی خداوند باشند.

وی با اشاره به اینکه جوانان امروز هم همانند جوانان دوران دفاع مقدس همت و پشتکار لازم را برای دفاع از کشور دارند که نمونه آن را در شهدای مدافع حرم می بینیم، گفت: استکبار جهانی از همین روحیه مردم و جوانان ما می ترسد.

این کارشناس مذهبی، سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا را یکی از اقدامات انجام شده توسط جوانان کشور عنوان کرد و گفت: برخی ها می گویند، برجام سایه جنگ را از سر کشور برداشت، این جمله غلط است، این برجام نبود که بازدارندگی داشت، بلکه اراده جوانان کشور و آمادگی آنها برای مقابله با استکبار است که دشمن را به عقب رانده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha