جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه خلجستان حجت الاسلام ابراهیمی

حوزه/ امام‌جمعه خلجستان بابیان این‌که نماز جمعه عامل وحدت و انسجام جامعه اسلامی است، گفت: نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر است.

حجت‌الاسلام ماشاالله ابراهیمی در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، با اشاره سالگرد چهل‌سالگی برگزاری نماز جمعه در جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: در ابتدا باید چهل‌سالگی برگزاری نماز جمعه را در دهه پنجم انقلاب به‌تمامی مسلمانان و مؤمنان تبریک عرض نمایم.

وی بابیان این‌که روایات فراوانی در اهمیت نماز جمعه آمده است، ادامه داد: خداوند متعال در سوره جمعه تأکید فراوانی بر روی نماز جمعه کرده است که باید بیش از این موردتوجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام ابراهیمی با شاره به حدیثی از رسول اکرم (ص) ابراز داشت:

از رسول خدا (ص) نقل‌شده نماز جمعه حج فقیران است که درواقع به این معنی است که کسانی که توانایی رفتن به حج را ندارند با شرکت در نماز جمعه می‌توانند از ثواب حج برخوردار شوند.

وی افزود: علاوه بر این نماز جمعه عامل وحدت و انسجام جامعه اسلامی است و نقش مهم و تأثیرگذاری در حفظ ارزش‌ها دارد.

امام‌جمعه خلجستان تصریح کرد: در طی 40 سال گذشته این تریبون نماز جمعه است که تمامی توطئه‌های دشمنان را از بین برده است.

وی به دیدگاه امام خمینی (ره) در خصوص نماز جمعه اشاره کرد و ابراز داشت: ایشان می‌فرماید که اگر انقلاب هیچ دستاوردی هم نداشته باشد احیای نماز جمعه به‌تنهایی ارزش انقلاب کردن را داشت.

حجت‌الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: رهبر انقلاب نیز بر روی این مهم تأکیددارند که نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر است و همدلی و همراهی مردم را به دنبال دارد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha