پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عابدینی - امام جمعه قزوین - خطبه نمازجمعه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: حقوق بشر در قاموس فکری سران آمریکا یعنی تحریم کردن وزیر خارجه کشورمان، در این فضا درخواست مذاکره چه معنایی دارد؟ وزیر امور خارجه یک کشور را تحریم می‌کنید بعد سخن از مذاکره می‌گویید؟

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی، در خطبه‌های نمازجمعه امروز شهر قزوین که در مسجدالنبی برگزار شد، اظهار کرد: برای اینکه تقوا را در کلام امام جواد(ع) تماشا کنیم و درس تقوا را از مکتب این امام فرا بگیریم ضمن عرض شهادت جانسوز این امام همام که در ۲۵ سالگی به شهادت رسیدند به چند کلام از آن حضرت در تبیین تقوا در عرصه‌های مختلف زندگی اشاره می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: امام جواد(ع) فرموده اند: "علم و عمل انسان زمینه شریف شدن و شرافت وی را فراهم می‌کند"؛ تقوا نیز در یک کلام به معنای خوب فهمیدن و پای کار بودن است یعنی عقل نورانی و اراده توانمند در خدمت دین، معناکننده تقوای واقعی است. در حدیث دیگری از این امام نقل شده که "برادران و خواهران دینی با ملاقات یکدیگر زمینه نشاط دینی و شکوفایی عقل خود را فراهم می‌کنند." از این حدیث شریف به ضرورت صله رحم پی می‌بریم.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: حضور در نمازهای جماعت و جمعه از زمینه‌هایی است که مومنان با یکدیگر ملاقات کرده و از حال یکدیگر جویا می‌شوند و تحکیم وحدت و برادری و انسجام رخ می‌دهد، هرچند این زمان مدت کوتاهی را به خود اختصاص دهد اما در همین مدت کوتاه برکات زیادی نصیب جامعه اسلامی می‌شود. همین که مومنان برای بندگی و اقامه امر خدای متعال دورهم جمع می‌شوند و درکنار هم قرار می‌گیرند در نگاه امام جواد(ع) بسیار ارزشمند است.

وی عنوان کرد: در حدیث دیگری امام جواد(ع) می‌فرمایند: "برحذر باشید با انسان‌هایی که از زبان آنها شر منتشر می‌شود، این افراد شبیه شمشیر براقی هستند که زهرآلود است، ظاهر آن جذاب است اما اگر این تیزی به کسی برخورد کند اثرات نامطلوبی خواهد داشت."، افرادی که به دنبال کینه توزی و حرص و طمع هستند و منافع مردم، کشور و نظام برایشان اهمیتی ندارد، اگر زیر سایه مستکبران قرار بگیریم خوشحالی می‌کنند و از استقلال کشورشان و رواج عفاف و حجاب در جامعه ناراحت می‌شوند این افراد هرکجا به دنبال شر می‌گردند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی ادامه داد: امام ما را از همراهی و دوستی با افراد شرور پرهیز داده است. این افراد در هر لباسی ظاهر می‌شوند، گاهی یک فتنه گر داخلی است و گاهی هم مستکبران خارجی. شر این گروه در پرونده تاریخی اجتماعی ما به وفور دیده شده است، آمریکایی‌هایی که ظاهرا با الفاظ زیبا سخن از دموکراسی و آزادی و حقوق بشر می‌زنند اما در میدان عمل به بدترین جنایات دست می‌زنند.

خطیب جمعه قزوین اضافه کرد: به طور یقین امروز بسیاری از مردم به حقیقت شعارهای پوچ امریکا آگاه هستند که فقط نباید به ظاهر زیبای دموکراسی، استعمار، آزادی و حقوق بشر توجه کنند بلکه این شعارها را در عمل آمریکایی‌ها و دنیای استکبار جستجو کنند. حقوق بشر در قاموس سران آمریکا یعنی تحریم کردن وزیر امور خارجه یک کشور؛ در این فضا درخواست مذاکره در شرایطی که وزیر امور خارجه کشوری را تحریم کرده اید چه معنایی دارد؟

وی بیان کرد: امروز مردم متوجه واقعیت عملکرد آمریکا شده اند و زمانی که سخن از حقوق بشر و دموکراسی و آزادی می‌شود این مردم به خوبی می‌دانند که در ائتلاف تحت حمایت آمریکا و عربستان سعودی ۷۲۹ کودک در سال ۲۰۱۸ در کشور یمن کشته شده اند و ۱۱میلیون کودک یمنی در شرایط فشار جسمی و روحی زندگی می‌کنند یعنی با فقر و گرسنگی و بیماری و بمباران جنگی روبرو هستند و در این فضا مجامع بین المللی غرب به دروغ، فریاد حمایت از کودکان و زنان سر می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: آنهایی که فریاد دروغ پرداز حمایت از حقوق کودکان و زنان سر می‌دهند با حقوق کودکان یمن این معامله را کرده اند و هیچ زمانی درباره کودکان یمن حمایتی از آنها دیده نمی‌شود. در شش حمله نظامی صهیونیستی به نوار غزه از سال ۲۰۰۵ تاکنون ۱۵۰۰ کودک فلسطینی به شهادت رسیده اند چرا در برابر این همه جنایت، این سازمان‌های حمایت کننده زبانشان لال شده است؟ زیرا خود آنها مشوق این جنایت‌ها هستند.

امام جمعه قزوین اذعان کرد: اینکه امام جواد(ع)فرمودند مصاحبت با بدان مانند شمشیر براق زهرآلود است که جز مرگ و نابودی و فقر و بیچارگی و اختلاف هیچ چیزی از آنها نصیب ما نمی‌شود، یعنی تجربه‌هایی تاریخی زیادی که نباید آنها را تکرار کنیم تا از شر دشمن در امان بمانیم.

وی ادامه داد: الحمدالله امروز نظام دیپلماسی ما به خوبی این موضوع را متوجه شده که اگر تاکنون گمان می‌کردند که از طریق راه‌های دیگری می‌توان مشکلات کشور و حوزه اقتصاد را حل کرد اما امروز به خوبی درک کرده اند که تنها راه حل مشکلات، اجرای اقتصاد مقاومتی، اقتدار نظامی، وحدت، انسجام، ایجاد اشتغال، رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم و توجه به خواسته‌های توده‌های ملت است؛ همان چیزی که مسیر تقواست و همواره رهبر فرزانه انقلاب ما را در آن مسیر راهنمایی می‌فرمایند.

خطیب جمعه قزوین با اشاره به سالروز ازدواج حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع) بیان کرد: این ازدواج درحقیقت به فرمان خدای متعال صورت گرفت زمانی که امیرمومنان به خواستگاری سیده نساء العالمیان مشرف شدند پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند که این موضوع را با حضرت زهرا(س) درمیان می‌گذارم. در روایت آمده است که اگر فاطمه(س) نبود علی(ع) کفی برای ازدواج نداشت و اگر امیرمومنان نبود برای حضرت زهرا(س) شخصیت مناسبی برای ازدواج وجود نداشت. این دو عزیز در حد و اندازه یکدیگر بودند و برای یکدیگر آفریده شده بودند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی یادآور شد: پس از ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س)، پیامبر گرامی اسلام(ص) از حضرت علی(ع) سوال کردند: علی جان فاطمه را چگونه همسری یافتی؟ امیرمومنان فرمودند یا رسول الله فاطمه(س) بهترین کمک برای اطاعت و بندگی خداست. در طول تاریخ چقدر زندگی ما تحت تاثیر زندگی این دو عزیز نورانی واقع شده است.

وی عنوان کرد: تربیت فرزندان ما باید به مدل زندگی حضرت زهرا(س) و امیرمومنان(ع) باشد. حق جویی و حق طلبی و تقوای الهی را باید از زندگی نورانی این دو عزیز الگو گرفت و ما به این معنا به شدت نیازمند هستیم.

امام جمعه قزوین اذعان کرد: امریکایی‌هایی که بیش از ۱۷ هزار ترور توسط آنها انجام گرفته و هواپیمای ایران اسلامی را در آسمان مورد هدف قرار دادند و مرد و زن و کودک را می‌کشند، اجازه ندارند حرف از حقوق بشر بزنند. ما معنای واقعی حقوق بشر را از نهج البلاغه امیرمومنان و از زندگی و سیره فاطمه زهرا(س) فرا گرفته ایم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: آینده جهان درحال ساخته شدن بر مبنای تقوا و قرآن و سیره ائمه اطهار (ع) است و ویرانه‌های مستکبران درحال جمع شدن است و در این ویرانه‌ها بنای فاخر تمدن اسلامی بنیانگذاری خواهد شد.

وی با اشاره به مناسبت‌های پیش رو بیان کرد: تشکیل جهاد دانشگاهی به فرمان امام راحل جزو مناسبت‌های این ایام است که برکات زیادی برای ما داشته است. همچنین شهادت محمود صارمی خبرنگار برجسته و ارزشمند و روز خبرنگار را به همه خبرنگارانی که سربازان فداکار عرصه‌های معنوی و علمی و دفاع از حق هستند تبریک عرض می‌کنم.

خطیب جمعه قزوین یادآور شد: مناسبت بعدی شهادت سرلشکر خلبان عباس بابایی است که ایشان یک الگوی نظامی در دنیاست. سرلشکری که اهل عبادت و بندگی و ذکر و ولایت بود و سیره معنوی و دینی این شهید بزرگوار از قبل انقلاب وجود داشته و به اطرافیان خود آموزش می‌داده است و تا لحظه شهادت خود از عهد و پیمان خود با امام و انقلاب و اسلام دست برنداشت.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اذعان کرد: شهادت شیخ فضل الله نوری مناسبت دیگری است که این شخصیت عالم بزرگی بود که قربانی نقشه‌های شوم استعمار خارجی و ایادی داخلی استعمارگران شد که از خدای متعال می‌خواهیم توفیق ادامه راه شهدا را به یکایک ما عنایت فرماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha