جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله اعرافی در گرگان

حوزه/ در سفر غیر رسمی آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور به گرگان، آخرین وضعیت حوزه استان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گرگان، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، طی سفری نیم روزه غیر رسمی، به منظور بررسی آخرین وضعیت حوزه علمیه استان گلستان به این استان سفر کرد.

بررسی مشکلات حوزه گلستان در جلسه با آیت الله نورمفیدی

آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، در اولین برنامه خود در سفر به استان گلستان، با آیت الله سید کاظم نور مفیدی، نماینده ولی فقیه در استان و رئیس شورای حوزه علمیه استان گلستان دیدار و گفت و گو کرد.

در این نشست مسائل کلان حوزه های علمیه، از جمله طرح ها و برنامه های متعددی که تدوین شده  و در حال اجراست مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

مسئله مهم منابع پایدار و لزوم استقلال مالی حوزه های علمیه، مشکلات پذیرش و توجه به کیفی سازی مدارس علمیه از جمله مباحث مطروحه در جلسه آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور با آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان و رئیس شورای حوزه علمیه استان گلستان بود.

شرکت در جلسه مسئولان حوزه استان

از دیگر برنامه های آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، در سفر غیر رسمی به استان گلستان، حضور در نشست مدیریت حوزه علمیه استان بود که مشکلات به صورت خاص مطرح و تدابیر لازم اتخاذ و دستورات مقضتی صادر شد.

مباحث مطروحه در این نشست بخشی مربوط به پذیرش داوطلبان جدید الورود و دوره میثاق طلبگی و بحث موقوفات حوزوی که در استان گلستان چند مورد وجود دارد بود که دستورات لازم صادر شد و راهکارهای مدیریت بهتر این موقوفات مطرح شد.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی ملکی، مدیر حوزه علمیه گلستان نیز در این نشست گزارشی از آخرین وضعیت حوزه علمیه استان را ارائه کرد.

جلسه با استاندار گلستان

آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، در ادامه برنامه های خود، در جلسه ای با هادی حق شناس، استاندار گلستان شرکت کرد.

در این جلسه، مشکلات حوزه علمیه استان در بخش های اعتبارات زیرساختی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

استاندار گلستان نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر آیت الله اعرافی و برگزاری این دیدار، از آمادگی استانداری برای همکاری با حوزه خبر داد.

جلسه با مسئولان جامعه المصطفی واحد گرگان

 آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور همچنین در این سفر، در جلسه ای با مسئولان جامعه المصطفی العالمیه واحد گرگان، در جریان برنامه ها، فعالیت ها و مسائل و مشکلات این مرکز قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha