جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
یعقوبی

حوزه/ امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه نماز وسیله تقرب هر انسان باتقوا و مرکب روزانه ما است، گفت: الله‌اکبرهای ما در نماز، خواب‌های غفلت را از ما می‌زداید و پرده‌های غفلت را کنار می‌زند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در خطبه‌های نماز عید قربان بجنورد، با تبریک این روز، به تبیین عوامل تقرب الهی پرداخت.

وی با بیان اینکه چند چیز ما را به خدا نزدیک می‌کند که یکی از آن‌ها قربانی کردن است، افزود: در اجرای مراسم قربانی باید آداب و دستورات دینی آن را رعایت کرده و همواره تلاش کنیم از بین بهترین احشام خود، مال قربانی را انتخاب کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه اقامه نماز را یکی دیگر از عوامل تقرب الهی برشمرد و گفت: امام رضا (ع) می‌فرمایند: «الصّلاةُ قُربانُ کُلِّ تَقِیٍّ» و تأکید می‌کنند نماز نزدیک کننده هر فرد پرهیزگاری به خداوند است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با اشاره به اینکه نماز وسیله تقرب هر انسان باتقوا و مرکب روزانه ما است، خاطرنشان کرد: الله‌اکبرهای ما در نماز، خواب‌های غفلت می‌زداید و پرده‌های غفلت را کنار می‌زند.

وی تصریح کرد: همین که انسان با خدا حرف بزند حتی اگر این نماز او به درجه والا و اعلای آن هم نرسد اثرگذاری بسیار زیادی دارد؛ زیرا نفس صحبت با خداوند ارزشمند و اثرگذار است.

امام جمعه بجنورد خطاب به نمازگزاران اظهار کرد: سعی کنید نمازهای واجب و مستحب را با هم بخوانید، زیرا در روایت بر این نکته تأکید شده که بکوشید قرب نوافل پیدا کنید؛ یعنی نمازهای مستحب کمک می‌کند زودتر به مقصد برسیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: امام سجاد (ع) بر خواندن نافله تأکید کرده و می‌فرماید نافله بخوانید؛ «لِاَنَّهُ اِنْ کان فِی الْفَریضَةِ نُقْصانٌ قُضِیَتِ النّافِلَةٌ عَلَی الْفَریضَةِ حَتّی تَتُمَّ»؛ زیرا حق تعالی جبران نقصان نمازهایتان را به نمازهای نافله خواهد فرمود.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی خطاب به نمازگزاران، اظهار کرد: همواره تلاش کنیم اهل سجود و نماز و توکل بر خداوند باشیم تا در دنیا و آخرت به رستگاری برسیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین جود و سخاوت در راه خدا را از دیگر عوامل قرب الهی ذکر کرد و افزود: هر کس هر اندازه که در توان دارد باید از داشته‌های خود در راه قرب الهی دل کنده و انفاق کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha